Helgen går mot sitt slut

Och vad har jag gjort för att fördriva tiden? Jo jobbat och så jobbat lite till. Men efter det här passet är det bara två kvar sen har man 4 välförtjänta veckor med semester. Vi har inte planerat nått speciellt utan tar dagarna som dom kommer tänkte vi. En tripp hit och dit kanske det blir och så blir det en kusinträff på pappas sida med innan semestern är över.
Tommy fick hem sitt kära PS3 i lördags så vi har roat oss lite med att spelat lite Buzz, rätt roligt faktiskt och jag kan visst mer än vad jag tror. Spöade honom och Larsa 2 gånger på raken =) Får träna lite golf under semestern, var ett tag sen jag hade tid att spela det nu. Så om vädret är dåligt så vet ni var jag sitter i sommar.

Aaaa det bränner i ansiktet. Solade innan jag åkte hem från jobbet i morse och de hade bytt till nya rör i mitt solarie utan att skriva det någonstans. Tog mina tolv minuter som vanligt och redan efter halva tiden kände jag att det var lite varmare än vanligt men tänkte inte så mycket på det utan drog på fläkten lite till istället. Men när jag var färdig, klätt på mig och rengjort solariet och tittade mig i spegeln såg jag en stor kräfta titta tillbaka på mig...åtminstone kände jag mig som en kokt sådan i ansiktet (om dom nu känner någonting när de är kokta). Illröd gick jag hem och la mig. Det kändes lite bättre när jag gick upp vid halvtre men jag såg fortfarande kokt ut. Och nu, klockan elva på kvällen, känner jag hur det bränner och stramar i hela ansiktet. Borde de inte sätta upp lappar om de byter rören i maskinerna? En tanke bara....

Kikade runt för skojs skull på olika sidor om körkort och intensivkurser och upptäckte att det finns en intensivkurs i våran lilla stad och lekte med tanken att man kanske skulle passa på under semestern. Tänk vad folk skulle stå å gapa om en annan kom insvängande med bil när semestern var slut. Men sen är det ju det där lilla problemet med pengar. Själva kursen skulle jag väl ha råd med men sen då? Bil, skatt, bensin och allt vad det nu innebär....mmm tål att tänkas på om igen och diskutera där hemma. Det skulle underlätta ens vardag men vad lat jag skulle bli...

Har tänkt mycket på bröllop igen sista tiden och drömt mig bort...Ida, vi får sluta diskutera sådana saker. Jag blir som besatt ju! Har allt klart för mig hur jag vill ha det och det behöver inte bli dyrt..nu ska vi bara hitta rätt ställe med så är det mesta klart.....ja en sak till, Tommy kanske ska bli informerad med =)

Husköparplanerna går väl sisådär...inte mycket ute på marknaden nu. Inte i vår prisklass och smak iallafall...satt och tittade på ett förut men det var då jag kom på det där med körkort. Huset ligger dumt till om man ska åka buss. Och det blir rätt långt till jobbet, när jag börjar tidigt får jag ju gå upp i ottan för att hinna gå eller cykla till jobbet. Och så kanske vi måste byta dagis...eller ja det behöver man ju inte egentligen men men...allt är ju relativt och tål att diskuteras. Det ligger nära några av våra vänner, det är ju alltid ett plus! En vacker dag är vi där, vid vårat hus, med våra drömmar!

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se