Moa är en sömntuta

Kvart över nio i morse vaknade hon och kom in till oss. Skönt med sovmorgon tyckte vi. Fick henne att somna i sin egna säng igår. Efter några veckors tittande på Nannyn ser dig på kanal 4 så tänkte jag att jag skulle prova en av teknikerna de använder där och det funkade. Tog nästan en timme men med tiden så går det hela fortare tror jag. Nu ska jag bara få Tommy att göra likadant när jag börjar jobba natt igen annars så är allt förstört...igen!


Bilden här till vänster visar mitt nyaste inköp. Nu kan jag ta hur fina bilder som helst =) Lika fina och bra bilder som brorsan. Ska bara läsa manualen så jag vet hur allt fungerar. Det värsta är att jag inte fick någon manual på svenska. Så om det finns någon därute som har en manual på svenska eller vet vart man kan få tag på en får gärna höra av sig. Kan engelska men inte alla konstiga termer. Lättare att förstå om det är på svenska ju. Men oj så fina bilder det blir...ni får smakprov senare.
Igår var jag hemma hos Ida och såg efter hennes småtroll en stund...lättare barnvaktsjobb får man väl leta efter. Ungarna var ute och lekte och var så snälla och kom in och sa till mig om det var något, sötnosar, och vips så var Ida hemma igen. Ida bjöd på lika god mat som vanligt och vi pratade och skrattade som alltid när vi träffas. Hon förgyller min vardag och jag hoppas jag förgyller hennes.
Tommy har skaffat sig en liten träningsbänk så nu är det ännu mera övermöblerat i vår lilla trea men skam den som ger sig...så småningom så står vi där med ett hus. Hoppet är det sista som överger en människa sägs det ju så vi får leva efter det och hoppas att våran chans att bli husägare kommer snart. Men just nu finns det inte mycket att välja mellan på husmarknaden. Har fått ett tips om ett hus och hoppas att vi kan få en chans på det men det är inte aktuellt ännu. Bara ett litet tips från en liten fågel som flög förbi en dag =)
Ikväll ska vi iväg på grillfest, vädret är väl inte så bra men vi ska ju sitta under tak. Det ska bli kul att träffa Majsan och company igen. Käka god mat och dricka gott hela kvällen. Moa ska sova hos mormor och morfar och vi lägger oss där med när kvällen är slut. Sist blev det sent, får se om det blir det idag med eller om gamlingarna inte orkar. Sist var det ju jag som blev trött och ville hem, vid klockan 4 på morgonen. Men eftersom mor och far ska bort imorgon så bör vi inte komma hem till dem så sent inatt eftersom vi ska upp skapligt imorgon. Man måste ju orka med morgondagen!
Nu ska jag gå igenom kyl och frys i jakt på vad man ska fixa till lunch...måste tömma ur den förbenade frysen och frosta av den någon dag. Så därför försöker vi att inte handla så mycket att stoppa i den. Tänk vad mycket man ska hinna med över semestern även fast man inte har nåt inplanerat! Jaja sånt är livet....och det är ju bara att leva det! Ha det bäst alla och ha en fortsatt trevlig helg......Pöss på er

1 kommentar:

Vildängel sa...

Du förgyller min dag också.. Puss

Blogg listad på Bloggtoppen.se