Som alltid

Ja som alltid hade vi en jättebra kväll. Regnet kom inte tillbaka och solen sken på oss mellan molnen. Kött fick var och en ta med så man fick de man ville ha men värdparet stod för fördrinken, grillningen och tillbehören. Som alltid så lagade Majsan till en massa god mat och grillade köttet perfekt. Som vanligt så slutade det med att man åt för mycket bara för att det var gott. Magen blev sju gånger större men nu är det semester och då får man unna sig det lilla extra ibland tycker jag. Cider och gin gick ner utan problem igår men jag tog det lite lugnt så jag inte skulle bli alltför full. Skulle ju upp idag och ta hand om lillan. Lätt salongsberusad och med en karl som var det dubbla lullade vi hem till mor och far runt 4 snåret i morse (jo jag vet att jag inte skulle vara uppe så länge, men klockan springer iväg när man har skoj). Efter 5 timmars sömn gick vi upp och åkte till stan med Moa, mamma och pappa för att träffa min morbror och moster för en fika. En sväng på stan hann vi med också och sen blev vi hemskjutsade och sen har vi mest slappat. Jag försökte få Moa att sova middag idag men det gick inte alls så vi får se hur hon funkar ikväll och inatt. Det kanske är så att hon inte behöver sova middag längre kanske...hur vet man när det är dags att ta bort middagsvilan? Sånt som kommer av sig självt kanske. Jag däremot låg i sängen en stund och blundade. Sen kom P, M och L förbi en snabbsväng och sa hej innan de skulle till nästa ställe. Och nu sitter jag här, Tommy spelar PS3 och Moa kikar på Teletubbies på Tommys dator. Snart är det kvällisdags och lillebror med flickvän kommer förbi en sväng senare för att spela lite Buzz med oss. Sen är de nog sängen som gäller tror jag. Kommer nog somna ovaggad idag....

Testade kameran igår och jag är helnöjd...klart det bästa inköpet på lååååång tid!

1 kommentar:

Vildängel sa...

Kommer sakna dig med gumman.. Men som du säger så måste ja ladda batterierna.. O ni e alltid välkomna att hälsa på där borta.. Puss

Blogg listad på Bloggtoppen.se