4 dagar

Mmm nu är det bara fyra dagar kvar då tills man ska göra nytta igen. Ja nytta och nytta...jobbar ju natt så det blir väl inte så mycket nytta egentligen. Hoppas det är lugnt ute på jobbet så man får en dräglig start efter semestern.

Bion igår var ju helt fantastiskt snyggt gjord. Det är garanterat en film jag ska köpa när den kommer ut i handeln. Mamma Mia, en stor succe som är väl värd att se. Musiken känner alla igen, liten som stor. Och historien som utspelar sig i filmen är en romantisk, komisk, tårdrypande berättelse. Men mamma varnar de som redan sett musikalen inte behöver gå på bion, ni blir lite besvikna. Men man kan se den ändå såklart.

Efter kalaset hemma hos Ida tog jag bussen in till stan och fick en liten stund över så jag hann springa igenom H&M, köpa mig en scarf, gå till Peckas och köpa en burgare och sen ställa mig utanför bion och vänta på de andra. Tur att jag köpte biljetter på nätet igår för när vi stod i kassan och skulle hämta ut biljetterna så var Mamma Mia slutsåld! Lite dumt dock att de visade en så populär film i lilla salongen istället för i den stora.

Efter biobesöket blev jag hemskjutsad av pappa och mamma och i vardagsrummet var det fullt med pokerspelande, öldrickande tokar och en vaken Moa...Jag fick lägga Moa och sen joinade jag tokarna på två omgångar..men det gick inget vidare för min del så jag gick och la mig istället. Att sova gick dock inget vidare. Moa skrek lite iband så jag fick gå in till henne och så hörde jag de andra där inne i vardagrummet hela tiden nästan. Och helt plötsligt så hade vi tre katter inne istället för två. En katt som smugit omkrng här senaste dagarna passade på att se sig omkring här inne när balkongdörren stod öppen. Och de andra katterna gick bara och nosade runt den fina tredje katten. Hon verkade inte vilja gå ut heller utan trivdes ganska bra här hemma hos oss. Hon hade inget halsband men hade något litet märke i örat. Hon fick lite mat sen gick hon och la sig en stund. När jag sedan somnat om och Tommy sov som en stock så krafsade hon på dörren och ville gå ut igen. Jag släppte ut henne och Casper och har inte sett henne sen dess. Kommer hon tillbaka får jag väl försöka se vad det står i örat och ringa och kolla upp om hon är saknad eller om hon bara kommer hit ändå fast hon har ett hem redan.


I morse sov jag lite längre än jag borde sen blev det frulle och besök av mina föräldrar. Och vi bestämde att vi skulle ner dit sen och grilla lite vid sex. Så nu ska jag slänga mig i en dusch och sen fixa till mig och Moa och sen bege oss ner till mor och far medan Tommy är och spelar biljard. Hade ju tänkt åka till Hallsberg imorgon men det verkar inte bli så. De vi tänkt åka till hade en del att göra och då sa vi att det kanske är bättre att vi ses en annan gång då, man vill ju inte åka dit och störa. Så ha de bäst, nu drar vi....pöss

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se