Aaaa panik!!



När jag satt här inne nyss och läste tidningen så kröp det en äcklig liten fästing på handen på mig, måste ha kommit in med någon av katterna, och av ren instinkt så skakade jag med handen så den flög iväg och nu hittar jag den inte!! Vad sjutton ska jag göra? Det kryper i hela kroppen på mig nu bara för att jag vet att den är här inne någonstans. Det enda jag kommer på nu är att ta fram snabeldraken och köra galet med den i hela vardagsrummet...typ överallt och ingenstans. Det behövs ju dammsugas ändå så det är ju bara bra. Jo jag får nog göra så tror jag.........annars kommer jag sitta här och skruva på mig galet!! BLÄ!!!



Jaha då var man färdig med det då...nu är jag genomsvett och trött. Passade på att vattna alla blommor och flytta runt dem lite så de får mer sol på sig så anske de hänger med ett tag till.
I morse var vi på stan och fika med mina föräldrar, min farmor, min kusin och hans pappa. Moa åt nästan ingen frukost alls men en hel kula med glass fick hon i sig...jag blir aldrig förvånad när det gäller Moa. Tommy stannade på stan med min kusin och skulle spela lite biljard. Ocj jag ska väl ringa och se när han kommer hem...så jag vet när jag ska börja med maten. Idag blir det stekt fisk, potatis, spenat och sallad. Mums. Vi var ju och storhandlade igår och frostade av frysen så nu har vi mat så vi klarar oss och allt fick plats i frysen nu när den är avfrostad och fin.
Just det...kikade på nätet lite när vi sov hemma hos mor och far och vips så hittade vi ett hus till som vi blev intresserade av så snart blir det husvisning för oss. Håll tummarna att det inte finns så många intressenter på det huset. Någon gång måste vi väl få ha lite tur eller?
Nej nu blir det till att resa på baken igen och ta tag i köket så jag får plats sen när jag ska laga mat...jag brukar ta upp rätt mycket plats när jag grejar i köket. Och efteråt ser det ut som ett bombnedslag men det kanske det gör hemma hos er också.

2 kommentarer:

Vildängel sa...

Hihi de ska synas när man lagar mat gumman.. *puss*

Sandra sa...

hihi jag vet...hade spenat över halva köket förut!!

Blogg listad på Bloggtoppen.se