Godmorgon

Trodde Moa skulle sova lite längre idag när hon är ledig men ack vad jag bedrog mig. Vid sju vaknade hon, kom in och pussade mig och sa godmorgon. Tommy satt och läste tidningen innan han skulle till jobbet. Så jag låg kvar till han åkte vid halv åtta. Sen var det bara att gå upp, fixa frukost till Moa och slå på en film så hon var nöjd en liten stund iallafall. Nu dansar hon omkring på vardagsrumsgolvet till MTV och jag sitter här och ska snart piffa till mig innan vi ska till stan och fika med mamma och pappa och handla lite inför kvällens kräftskiva.

Igår blev det en tidig kväll, klockan åtta låg vi i våran säng alla tre och kikade på tv. En efter en somnade och jag var sist i vanlig ordning. När jag precis höll på att somna var det en katt som jamade utanför fönstret, i tron om att det var Chelsea, gick jag upp, drog på mig lite kläder och gick ut för att öppna porten, men där fanns ingen Chelsea utan en helt för mig främmande katt. Jag sjasade iväg den och gick in igen. Somnade rätt fort som tur var. Men vaknade en timme senare av jamande katt igen. Jag vet ju att Chelsea tar den vägen på kvällarna när vi lagt oss så de var ju bara att knata upp igen. Samma katt och samma visa en gång till. Men sen var det lugnt. Fick gå in till Moa senare på natten en gång för att hon drömde mardröm men sen fick jag sova resten av natten.

Igår fick vi reda på att en väns pappa har fått cancer! Vi tänker på dig och din far och hoppas vi kan hjälpa till om det behövs på något sätt.

1 kommentar:

Vildängel sa...

Tänker också på dom. Hoppas dom vet att vi finns här för dom.. Kram

Blogg listad på Bloggtoppen.se