Måndag igen då...

Och helgen har varit skön och trevlig. Fika på lördagsförmiddagen med de gamla vanliga människorna medan Tommy jobbade. Sen hem, lagade lunch, vilade middag och sen fixade vi till oss och åkte ner till mor och far och hade kräftskiva. Mums så gott och mysigt. Fick träffa brorsans tjejs pappa och hans tjej. Trevliga som tusan. Moa fick en ny kompis, deras lilla hund Gizmo, som de hade med sig. Kvällen var bra och vädret toppen. Vid halv två intog vi våra sängar efter en helt ok kväll med god mat, dryck och trevligt sällskap.
Under gårdagen var vi bra sega hela bunten, så det gjordes inte många knop. Jag, Tommy och Moa gick över till min farmor en stund, hälsade på hennes kanin och pratade innan det var dags för lunch hemma hos mor och far. Eftermiddagen gick i slapphetens tecken den med. Ingen orkade göra någon större ansträngning till något. Senare blev vi hemskjutsade, käkade tidig kvällis och gick och la oss skapligt.

Idag är min förkylning som kommit smygandes ännu värre. Näsan är täppt och jag har ont i halsen men ingen feber dock =) Så jobba får jag göra ikväll iallafall. Jag börjar mina jourveckor idag. Ska bli skönt men samtidigt växer ångesten för att börja jobba dag igen. Har inte jobbat dag på tolv veckor när det är dags. Efter semestern är det alltid jobbigt att börja jobba dag, man har mer saker att ta tag i och ordna upp, konstigt nog är det så varje sommar. Men men, jag biter ihop och jobbar på!

Nej nu ska jag kolla frysen efter lunch och sen ska vi väl försöka komma ut lite efter maten så vi får lite frisk luft och sol på oss. Vem vet när solen kikar fram nästa gång. Dessutom måste jag handla hem lite saker med så varför inte förena nytta med nöje!?

1 kommentar:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Mysigt med kräftskiva men blä för förkylning! Jag känner oxå av lite i kroppen..att ngt är på gång men det bryter inte ut riktigt.

Blogg listad på Bloggtoppen.se