Ingen stuvning...

Handlade på vägen hem från dagis och till min stora förvåning fanns inte den pastan jag ville ha så mina matplaner gick i stöpet. Men det gick ju bra ändå...hade ett recept i huvudet som Ida bjöd på en gång så jag tog det men modifiera det lite och bytte ut köttfärs mot korv, beasås mot ostsås och spaghettin mot fullkornspastapennor. Blev godkänt av båda barnen =) Och med kokta morotspengar var det en riktigt nyttig måltid...tror jag iallafall!

Moa ville inte att mamma skulle åka och jobba idag heller fast idag kändes det lite lättare att bege sig till jobbet. Jag var inte fullt lika trött idag heller som igår. Då hade jag ju inte sovit nått på hela dagen och gått upp kvart över sex på morgonen så jag antar att stress, ångest och sömnbristen gjorde att allt kändes tungt just då. Men det var bra surt att gå från den mysiga familjestunden i vårat sovrum till den kalla bussen förut.

För att fördriva tiden på jobbet har jag kikat på hus (tjatigt värre) igen på nätet och hittat ett till objekt som jag ska visa Tommy imorgon. Högt utgångspris tyvär men man kan ju hoppas på att de stannar där. Finns en del att ändra men med en färgburk eller två kan man nog få det snyggt med....drömma måste man få göra annars skulle jag ha fått lägga ner husletandet för länge sen.
Snacka om att läget gör ett ruckel dyrt! Inte för att det verkar vara ett ruckel men hade det legat någon annanstans hade säkert värdet sjunkit med 500 000 direkt. Ja det är verkligen en djungel det här med husletande.

Åååå jag glömde mina smörgåsar hemma som jag skulle haft nu inatt och min frukt...fasiken, får stå mig på vatten. Kanske kan köpa en frukt här om jag blir jättehungrig sen. Men nu så måste jag sträcka lite på benen och ta en kisspaus, kroppen börjar sega till. Sen blir det nog några sidors läsning i min bok. 6,5 timme kvar sen är jag ledig fram till på måndag!

2 kommentarer:

Vildängel sa...

Nu far ja snart till askersund för o fiska de där små kräken.. O ni ska äta de samma i helgen.. Hoppas vi allihopa får en underbar helg.. O duuu ja ska sno med lite nyplockad svamp te dig gumman.. Pappa leif fixar vet du.. *love*

Sandra sa...

Ååå vad fint...tänkte faktiskt på det i morse. Ge pappa och mamma en stor varm kram från mig och hoppas att dit ben blir bättre! Puss ocg kram *love*

Blogg listad på Bloggtoppen.se