Saknat mig...

Är ni nyfikna nu...har ni saknat mig? Nej mig skiter ni väl i, har nog bättre för er än att läsa om mitt obetydliga lilla liv =)

Nej det blev inget hus den här gången heller. Det var fint och fräscht men alldeles för litet för vår familj, speciellt om man mot förmodan skaffar ett barn till. Och nej det har vi inga planer på men man måste väl planera därefter iallafall.
Så nu är det bara att leta vidare. Vet ju om hus som kanske kommer ut snart men jag vet inte om de är nått att ha. Men snart kanske det är vår tur att ha lite flax!

Annars händer inte mycket...Tommy jobbar, jag jobbar och Moa går på dagis. Vi vårdar ömt den tid vi får tillsammans. Speciellt igårkväll var det tufft att åka till jobbet. Moa låg i sängen, kramade om mig och när jag berättade att jag skulle åka och jobba så sa Moa "mamma inte åka jobba, mamma sova sängen me Moa" Det ömmar lite extra i i mammahjärtat då, men jobba måste man ju. I helgen är jag ledig och då ska vi på kräftskiva hos mor och far. De ska bli trevligt att bryta av vardagen lite. På måndag börjar mina jourveckor så då blir jag lite mer människa och kan krypa ur mitt sovskal och umgås normalt med folk igen.

Idag har jag mest sovit, ätit och sen duschat och nu ska jag hämta lilltrollet på dagis och sen hem och laga lite mat. Tommy ville ha stuvade mackaroner och korv så de kan han väl få då. Men då måste jag handla lite på vägen hem från dagis..om jag inte blåser omkull på vägen vill säga...shit pomme frites vad de blåser. Ja om det är motvind så blir det extra träning.....=)

3 kommentarer:

Vildängel sa...

Ja du gumman de blåser järnspikar ute känns de som.. Så håll i cykeln.. Så sött att Moa sa sådär o förstår att de känns i hjärtat.. Tänk om man kunde få vara med sina barn precis när man vill o sen jobba när man vill. Underbart livet skulle vara då.. *älskar dig!*

Sandra sa...

Ja tänk om man fick välja...Skulle inte vara helt fel! =) Älskar dig med

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Förstår att det skar lite i mammahjärtat då hon sa så..Skriver precis som "cake" -Tänk om man kunde få vara med sina barn precis när man vill o sen jobba när man vill =)

Blogg listad på Bloggtoppen.se