Ledig tisdag

Klockan åtta väckte Moa mig med en klapp på kinden och frågade om hon kunde få frukost...min lilla gullunge! Vi gick upp och fixade frukost och intog den framför tv´n. Myste med morgonrock och allt. Så skönt när morgonen börjar såhär, ingen stress och alla på glatt humör. Men som vanligt när man har mindre barn så håller inte deras humör så länge, efter frukosten så skulle hon ha glass, men det tyckte inte dumma mamma så då var allt igång. Hon skrek och vevade, gick och öppnade frysen och mamma stängde. Men nu så har jag lärt mig att ignorera och att putta bort när hon börjar slåss. Allt tack vare Supernannyn på fyran varje morgon klockan tio, många tycker det är larv och båg men en del saker funkar bara man ger sig tusan på att det ska gå! Efter en liten kamp så var allt bra igen. Nu ska vi snart laga lite lunch jag och Moa. Korvstroganoff och ris och en massa grönsaker för mamma. Nu ska det bli ordning på torpet igen, det blev alldeles för mycket gott under semestern. Inte för att jag lider av det men det vore skönt om jag kom ner till de kilona jag hade innan semestern, tur jag har Ida som pushar på och hjälper mig, så som jag försöker pusha på och hjälpa henne. Så nu blir det på med stegräknaren igen och ut och gå när tid och väder tillåter. Ska ta några pass på PowerPlate igen när lönen kommer...det vet jag ju funkar, synd bara att det kostar därefter. Inte fett med pengar nu efter sommaren men förhoppningsvis blir det bättre om ett tag.

Husvisningen är ikväll med...ska bli intressant. Hoppas inte så många kommer..vill ha någon chans iallafall den här gången..annars så är det bara att bita ihop och ta nästa hus. Jag ger mig inte i första taget inte!!

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se