En toppenhelg

Oj oj oj vilket drag det var i fredags. Ida hade fixat en helt underbart rolig förfest med en massa gott att äta och en rolig lek vi lekte...jag och min kompanjon Kermit hade inte så många rätt men kul var det ändå. En massa nytt folk träffade jag och pratade lite med. Lissan och Johan kom förbi och överraskade Ida. Tidigare på dagen hade Lissan smsat mig om att de tänkte överraska Ida så jag fick inget tala om. Och jisses vad paff Ida blev när hon insåg att det verkligen var de som kom traskandes över gräset...kul att man för en gångs skull kan hålla masken och inte förstöra en överraskning. Som vanligt blir det ju en del grupperingar vid bordet men jag tyckte inte det var så farligt den här gången mot vad det kan bli. Vid halv nio hade vi packat in allt i Idas lägenhet och knallade mot parken. Där var det liv och rörelse till BB när vi kom. Ida och jag banade vägen in i det lilla öltältet som fanns där...helt sjukt vad mycket folk det var där inne. Servitörerna hotade med att stänga serveringen flera gånger innan vi kom fram och det var vår tur eftersom att trycket var så enormt men efter mycket om och men så fick vi våra öl och cider. Det var lika bra att ta två på en gång för i den kön tänkte vi inte ställa oss i en gång. Folk bokstavligen slogs för att få nått att dricka...jisses! Innan Takida gjorde entre så kikade vi på några skitduktiga killar som lekte med en massa brinnande saker...helt sjukt duktiga var de! Att de inte bränner sig är lustigt med tanke på att de gör så mycket konstiga saker med diverse brinnande föremål!

Takida var sååå bra och jag njöt i fulla drag, trots att folk runtomkring var helt galna och bråkade med varandra, jag hade ju min bodyguard Ida med mig! Men trots att hon stod vid min sida hela konserten så fick jag mig en och annan törn, bland annat en armbåge rakt på axeln och jag har fortfarande sjukt ont men men det går väl över tills jag gifter mig...hmmm om jag nu blir gift! Efter konserten så gick vi hem till Ida igen och satt och snacka och drack lite...jag fick visserligen bara i mig vatten men hade trevligt ändå. Tommy och hans kompis från Hallsberg hade åkt ner på Harrys istället för att stanna på Takida, 300 kronor åt skogen, men de kom sen och gjorde oss sällskap hemma hos Ida. Vid tresnåret var väl jag och Tommy hemma, men Hallsbergaren tyckte att Idas soffa var skönare än en madrass hemma i vårat vardagsrum så han blev kvar där. Under lördagen gjorde vi så lite som möjligt, jag skulle ju åka och jobba på kvällen medan de andra ( Ida, Tommy, Hallsbergaren och kusin Jens) skulle ta ett varv på Harrys. De ringde mig under kvällen och verkade ha det så bra så! Tommy ringde även mig när han kom hem för att rapportera att Hallsbergaren hade valt den sköna soffan den här natten med och det var rätt svårt att höra vad Tommy sa mellan fyllehickandet! =) Igår blev en slappardag till innan jag skulle åka och jobba och innan Hallsbergaren skulle åka hem. Ida gjorde mig sällskap på bussen ut till jobbet eftersom hon bor där ute med då. Hon fick ju följa stackars Hallsbergaren hem till oss så att han inte skulle gå vilse i den stora staden.

Och nu sitter jag här hemma, en tråkig måndag och ska snart gå ner till tvättstugan och tvätta lite...eller en hel del tvätt såg jag att det var. Tänk om vi kunde hitta vårat hus snart så man kan tvätta lite när man vill och inte behöver vänta på att den där förbenade stugan ska bli ledig. Ska ju på husvisning imorgon förresten...ni får hålla tummarna för att det är något bra och att det isåfall går våran väg!

För en stund sedan så räddade jag livet på en liten vessla...hörde nått som pep och fräste här ute på baksidan och att det var en massa fåglar som dök mot något vid våran trapp så jag gick ut och tittade och där under trappen låg det en liten katig vessla och fräste åt mig. Då kom Casper, våran största katt och skulle fånga vesslan men jag avstyrde det hela och slängde in katterna och försökte få iväg vesslan men jag vet inte om han var nyfiken eller bara ville visa sin tacksamhet för att jag räddat hans liv för han vägrade ge sig av och kom istället fram för att väsa och pipa på mig. Så jag in efter kameran och lyckades knäppa några fina kort innan han kom på att det nog var lika bäst att sjappa innan den där otäcka katten kom tillbaka!

4 kommentarer:

Vildängel sa...

Tack själv gumman för en underbar helg.. O får väl rikta ett stort tack till Tommy som tar hit så fina o trevliga pojkar.. *ler* Tur man har en skön soffa.. Söt liten vän du hitta under er trapp måste ja säga..

*love*

Sandra sa...

Ja den var söt du men man fick akta fingrarna vill jag lova! Elak liten vessla! Ska hälsa Tommy det du...han lär sträcka på sig!

Tezz sa...

Åh vilken söt liten vessla!
*håller tummarna* på huset.. var ligger det?

Sandra sa...

Råssnäs

Blogg listad på Bloggtoppen.se