Lördagmorgon

Hatar att vakna i en säng som inte är min. Halv sju ringde mobilen och för en kort stund fick jag för mig att jag bara kunde stänga av och somna om eftersom det var lördag men nästan samtidigt som jag tänkte tanken kom jag på att jag låg på jobbet! Blä! Ville verkligen inte, de var så varmt och skönt under täcket och en härligt skön dröm hade jag med innan jag vaknade. Men det var ju bara att ta sig i kragen och lufta på arslet, dra på sig kläderna och bädda upp sängen. Blev lite gladare när jag kom på att jag är ledig ikväll. Och jag blev på ännu bättre humör när kaffet stod och puttrade när jag kom upp och Linda stod i köket och log och önskade godmorgon. När jag kom hem var det bara katten som var vaken, släppte ut henne och stängde om Tommy och Moa som snarkade så sött inne i sovrummet. Satte mig i soffan och slöglodde på DrPhil en stund under filten och sen som i vanlig ordning hamnade jag framför datorn. Måste läsa lite bloggar och fylla i min egen. Diskuterade det där med Linda på vägen hem från jobbet, hon är inte mycket för nätet och sånt medan en annan får svår abstinens om man inte läser allas bloggar och skriver några rader själv. Går jag och lägger mig på kvällen utan att ha rört datorn känns det som om något fattas...helt sjukt egentligen men sånt är mitt liv.
Nu ska jag ta mitt liv och ställa mig i duschen en stund innan det är dags för den sedvanliga lördagsfikan på stan. Sen ska vi hem och ta emot lite bättre begagnade möbler från svärmor. Hon och minstingen ska ju flytta och får inte plats med allt i nya lägenheten så då är vi så snälla och tar hand om det åt henne. Vi blir ju grannar snart, ja de ska flytta in på samma gård. Ska bli så skoj så, tråkigt att vi kanske flyttar sen men det gör inte så mycket ändå. De kommer ju bort från stadens slumområde till ett utav stadens bättre områden.
Nej duschen va det...morrn morrn!

2 kommentarer:

Vildängel sa...

Haha.. Ja men paps kom ju fram till att dom inte var 18.. Så ja gjorde nått olagligt.. hehe.. Ha de så trevligt ikväll!! Kram

Sandra sa...

Hehe jaja låt gå för den här gången då!

Blogg listad på Bloggtoppen.se