En tanke...

Alla har vi en skruv lös - den som inte tror det har två.

Har du en god idé så förverkliga den - innan den förbleknar.

Ta inte livet alltför allvarligt - du kommer i alla fall aldrig ifrån det levande.

Retar du upp dig på ting som är små så är du väl inte större än så.

Jag önskar alla andra det bästa som jag vet. Jag kan ju inte be för dem i all min gudlöshet. Men skulle jag försöka, då tror jag att det kom: "Låt inte någon finnas till, som ingen tycker om!" Om människor är ringa och fattiga - än sen, om bara de blir älskade, åtminstone av en. För rikedom och ära, det låter kanske bra. Men kärlek är i alla fall det enda vi vill ha.

RECEPT PÅ VÄNSKAP
Du tar 2 dl med vänligt bemötande
1 dl med ett stort leende
Lägg till ett fast handslag
1 dl av kärlek
En nypa sympati
4 dl av gästvänlighet
Fylllning med många leenden
tillsätt separat lite handskakning
rör i kärlek, sålla lite sympati och tillslut varsamt
Lägg till gästvänlighet, baka den i ett varmt hjärta
och servera detta ofta

1 kommentar:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Vilka härliga o bra ordspråk!

Trevlig helg =)

Blogg listad på Bloggtoppen.se