Lite fattigare, men en massa ljus (snart) rikare

Ja ljuspartyt flöt på bra igår. Alla kom som skulle komma, två återbud gör inget. Och de handlades en del av mina gäster så jag behövde inte betala så mycket för mina ljus som jag hade fått om jag var en vanlig gäst istället för värdinna. Det lönar sig alltså att vara värdinna. Tänk på det ni! Den fina ljushållaren som jag så länge trånat efter, den fina Buddhan är min, eller ja den kommer snart. Mamma var så snäll att hon köpte den åt mig i för tidig födelsedagspresent. Tack snälla mamma! Den ska få en fin plats så att alla kan se den. Fick mina ljus med som jag handlade sist hemma hos Å, det var ett tag sen men vi har inte riktigt fått till det med ljuslämnandet =) Men igår så kom dom hit iallafall. Och om ca fem dagar får jag hem ännu ett gäng. Undrar var jag ska förvara alla mina ljus? Ja det blir en senare fråga det.

I morse var jag för en gångs skull utvilad när jag vaknade. Jag hade fått sova en hel natt utan avbrott. Moa hade sovit i sin säng hela natten. En glad tjej kom upp och ville ha frukost halv åtta. Som mamma blir man glad för det lilla. Men det kan ju lika gärna var en engångsföreteelse. Inatt ska jag ju jobba igen så då vet jag ju att lillan får sova hos pappa. Om en liten stund ska vi gå ner på stan och möta Tommy efter jobbet och äta på Kina. En mysig familjeftermiddag innan jobbet. Kanske skulle gå ner på Brio och hämta de nya batterierna till barnvakten när man ändå är på stan. Ett kort till en present måste införskaffas också. Ska ju fira min kusin Jens imorgon hemma hos hans föräldrar. Med som alltid gott fika och kortspel. Har tagit kompledigt dagen till ära och jobbar på söndag natt igen.

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se