Men Jossan då!

Jag förstår om du är trött idag, för jäklar vad du sprang runt inatt tillsammans med mig. Jag var och kikade på hus och det huset råkade ligga granne med erat hus så du kom ut och var helt till dig och tyckte det skulle vara så roligt om vi blev grannar. Helt plötsligt så befann vi oss inne i det huset och skulle precis gå ut när ägarna kom...vi fick springa runt och gömma oss för de visste inte att vi var där. De släppte ut sina hundar, och körde därifrån. Hundarna jagade oss och vi sprang för glatta livet men tog oss ut tillslut. Vi gick skilda vägar åt, men sen träffades vi igen och då hade någon påträffat ett lik i ditt grannhus, det huset vi var inne i. Sen kommer jag inte ihåg mer. Lustigt värre var det iallafall.

Det intressanta eller konstiga med drömmen är att jag och Jossan inte umgås. Vi är bara bekanta med varandra genom andra människor. Hur sjutton kunde jag drömma om henne och vad i hela friden betyder drömmen? Har jag snöat in för mycket på husköp och borde kanske tona ner det hela eller är det ett tecken på att vi kanske får ett hus snart...Ja jisses vad tokigt man kan drömma.
Om man bortser från den stunden jag drömde så har jag sovit skitkasst hela natten. Fick springa in och ut hos Moa flera gånger som drömde mardrömmar och ropade efter mamma. Sen så snarkade Tommy när jag väl skulle somna om och när jag vande mig vid det så kom alla fulla människor hem från krogen. Klockan var väl fyra, halv fem innan jag somnade ordentligt. Vid nio vaknade jag och då sov resten av familjen fortfarande. Det där med att gå upp tidigt för att anpassa oss till vardagslivet efter semestern gick väl kanske inte så bra. Jag stallde klockan i början och försökte verkligen men gav upp rätt snabbt när jag märkte att det bara var jag som brydde mig. Tre kvällar i rad sov Moa redan klockan 20.00. Ett rent under i vår lilla familj, men det var dumt att hoppas för mycket för igårkväll var det kört igen, en uppspelt och övertrött liten Moa somnade inte förrän kvart över nio. Ska bli intressant att se hur veckan som kommer blir med hennes mornar och kvällar när hon varit på dagis. Ska hon få sova på dagis eller ska vi ta bort vilan där med som vi gjort hemma nu senaste veckan? Får rådfråga dem på måndag. Tommy börjar ju jobba med så nu får hon vara på dagis som vanligt igen, inga femton timmar i veckan. Undrar hur länge det håller i sig den här gången. Vi hinner väl bara fylla i papprena igen så är det dags att gå ner till femton timmar. Måste man fylla i dessa papper, kan man inte bara ringa in och tala om att nu har han den lönen igen så nu ska vi betala si och så mycket i taxa. Blir galen på alla dessa papper som man måste fylla i hela tiden.

Nej nu ska jag ställa mig i det där förbenade köket igen och fixa någon sorts mat till mina älsklingar. Ska ta lite av sparkassan och skicka min käre sambo på kockutbildning eller nått...så jag slipper laga maten hela tiden! Vore rätt skoj att äta en måltid här hemma utan att jag har lagat den eller att pizzanisse har varit här och lämnat den! Kyckling blir det idag iallafall...och så får Tompa sin förbenade pasta med! C ya

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, huruvida det står till med likmängden i området vet jag inte riktigt, men inga av våra grannar har hundar, så mycket har jag koll på ;-)

Lilla Moa har varit hemma hos oss idag i alla fall. Hon verkar funka med mina grabbar, så flytta hit ni! Ja, eller, alltså, inte IN hos oss, haha. Nån jävla måtta får det vara.

Blogg listad på Bloggtoppen.se