Brevvän



Jag fick hem min Vi Föräldrar tidning häromdagen och som vanligt så gick jag igenom den lite fort för att se om det fanns nått av intresse och som alltid hamnade jag på notiserna om brevvänner. Jag har alltid velat ha en brevvän. Jo självklart hade jag det när jag var yngre men ju äldre man blev desto mer ointressanta blev personerna man brevväxlade med. En kille hade jag i några år från Mexiko. Pappas kusin är tillsammans med hans syster. Men jag antar att han tröttnade med för han slutade skriva. Varje sommar när vi var ute med mina föräldrars husvagn så träffade jag säkert fem olika barn som jag skulle brevväxla med, och det funkade ett tag men sen så rann det ut i sanden. Men nu har jag bestämt mig...jag ska skaffa nya vänner och hålla fast vid dem, genom att brevväxla. Hitta två stycken annonser i min tidning som jag tänker svara på så får vi se om jag får napp eller inte. Vore kul om man fick något annat på lådan än bara räkningar och reklam!

1 kommentar:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Det där känner jag oxå igen. Jag var en flitig brevväxlare i yngre dar. Skickade bla in en annons til Atfonbladet. Min kom med o jag fick säkert över 100svar =O =D Men precis som du skriver så rann det lixom ut i sanden efter ngr år. O idag får man ju sällan/aldrig ett handskrivet brev..knappt ett vykort. Allt sker via nätet eller mobilen. Trist egentligen. Blir ju mer personligt kan jag tycka om man skriver för hand.. :)

Ha en bra dag!

Blogg listad på Bloggtoppen.se