Det tar aldrig slut




Man vill ha och ha en massa saker hela tiden..om vi hittar det hus vi vill ha framöver så blir det nog en liten vovve också. Både jag och Tommy är sugna men är överrens om att man inte sätter en hund i lägenhet.


Viljan att ha något finns alltid där eller hur? Det tar aldrig riktigt slut, det är väl därför det finns nått som kallas för shoppaholic. Jag var väl rätt extrem förut men har med tiden kommit på att det inte funkar så som jag höll på. Nu har jag ju en egen "revisor och bankman" som håller koll på mig och mina pengar. Tack Tommy! Man vill ju liksom inte hamna på Lyxfällan eller nått =)

Idag har det varit en riktig slappardag. Fick gå in och väcka Moa kvart över nio!! Så länge sov hon bara när hon var bebis juh! Men hon var väl trött antar jag. Ja och sen blev det en sen frukost framför tv´n..Teletubbies och Gustav ska det vara nu för tiden. Sen plockade jag iordning lite tvätt och disk, kan ju inte se ut hur som helst när Mor och Far ska svänga förbi på kaffe. Jag behövde rådfråga mamma om en blomma jag har som fått bebisar nere i jorden, och hon behövde se den! Kom fram till att den ska få mer vatten och få växa lite till och sen får vi plantera om bebisarna till egna krukor! Har aldrig i hela mitt snart 26 åriga liv lyckats så med en blomma! Blir lite glad faktiskt *klappar mig själv på axeln*
Tommy slutade tidigt och kom hem vid tolv, han ska tvätta vid fem och har sån vilja...not...
Vi har bestämt en helg i november som vi ska till Öret igen! De ska bli skoj! Kanske svärmor följer med också. Men vi vill inte ha några vegan attacker den här gången tack! Det både räckte och blev över sist.
Nu ligger mina älsklingar här i varsin soffa och tar igen sig men snart är det nog dags att väcka dem, så de kan somna ikväll. Jag är inte trött på det viset jag är mest rastlöst trött om ni förstår vad jag menar. Jag har ju liksom inte kunnat göra så mycket den här veckan och det kommer krypandes nu. Tur vi ska fika imorgon förmiddag så man kommer ut lite. Blir galen av att bara sitta hemma.
Friskskrivit mig har jag ju med gjort så nästa vecka är det jobb igen som gäller! =) Nu e de fredagsmys för hela slanten...bad och kvällis står på schemat just nu! Pöööösssss

9 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Så sant som det är sagt att man vill en massa saker hela tiden men att varken ekonomin eller orken räcker till iband.

Trevlig helg!

Kram

Annelie sa...

Ja det finns mkt man vill ha... Som egentligen är onödiga... :P men en fråga bara... varför inte ha hund i lägenhet? motioneras ska den ju göra utomhus o då spelar de ju ingen roll hur stort man bor.. :) //Annelie

Sandra sa...

Annelie: Nej i våran lägenhet vill jag inte ha någon hund med tanke på att vi redan har två katter och ett barn. Ett djur per rum sägs det att man får ha. Visserligen har vi en trea men den är rätt liten, så nej vi tycker inte en hund ska trängas i lägenhet. Man kan ju inte heller släppa ut den på samma sätt som man kan göra när man bor i hus och har staket. Självklart ska man gå ut och motionera hunden också men en stund på trädgården när man klär på barnet och sig själv är nog rätt bra.

Ha en trevlig helg du med Ulrika!

Annelie sa...

Det kanske är annorlunda när man är själv som jag dessutom.. Har ju inte det där att man måste klä på barn o sånt... Jag bor ju på botten med... har iofs en katt o en hund i en 1 och en halva.... men det är inga problem... En kompis har dock en hund o ttre katter i en etta... det skulle inte ens jag orka trängas med... :P
Anledningen till att jag frågade är bara för att jag tycker det är kul att höra hur olika alla tänker..

Sandra sa...

Annelie; Självklart är det roligt att veta vad andra tycker och tänker om saker och ting och mig gjorde det alls ingenting att du fråga =) Frågar man inget får man ingenting veta och guuu vad tråkigt livet skulle vara då!

Annelie sa...

Jag skrev ett svar förut men glömde tydligen skicka.... :P
Jag skrev visserligen bara att man skulle nog bli ganska enkelspårig om man INTE lyssnar på andra.. så jag håller med.. klart man ska fråga... :)

Sandra sa...

Håller med! By the way, kul att du läser! Vad fick dig att hitta hit?

Annelie sa...

Jag kommer inte riktigt ihåg.... kan de varit genom familjeliv kanske? Jo men de måste det nästan varit.... :)

Sandra sa...

Aha där ser man! Ibland har man fler läsare än vad man tror!

Blogg listad på Bloggtoppen.se