Obegripligt



Självklart måste denna man var allvarligt sjuk, hur kan man annars göra det som han erkännt? Men om han nu är "frisk" så kan han få det straff han förtjänar och inte få rättspsykiatrisk vård och släppas ut i samhället mycket tidigare som hänt så många gånger förr med andra psykpatienter. Nu är jag inte såvidare värst påläst när det gäller det svenska rättssystemet och våra straff men en sak är säker och det är att livstid är lång tid (20 år), kanske inte tillräckligt långt enligt mig. Livstid är livstid tycker jag! Vad tycker ni där ute?


Kom hem efter jobbet, gjorde mig en god frukost med ägg, makrill, juice och så kaffe efter det. Så gott så och så blev man mätt och belåten. Tittade på tv och pratade med Ida över MSN, alltid lika givande =)

Har väl egentligen tusen och en saker att styra med idag men jag har bestämt att det ska få bli en sitta i soffan dag idag. Ska packa Moas väska, göra lite listor på saker att handla imorgon och packa min väska inför morgondagen, men det är också det ända jag kommer göra. Resten får Tommy styra med när han kommer hem senare idag. Jag måste få tid till att slappa och rå om mig själv med i mellan åt, jag har hört att det är en viktig del i att må bra.

Har kikat på Supernannyn nu och fått goda råd i barnuppfostran, alltid lär man sig något nytt. En bra människa det där! Om en timme börjar Hem till gården, det blir lunch till det. Blomkålssoppa och frukt till efterrätt.

I morse tog Tommy min cykel till dagis så jag får ta mina ben och knalla till dagis idag och hämta lillan. Det blir kanon, får passa på att ta en extra lång runda. Måste komma igång med min motion på allvar igen nu. Ännu ett steg mot mitt välmående.


Här kommer en bra låt som fick mig att stanna upp, Ledmotivet till filmen Arn 2, av Marie Fredriksson http://www.youtube.com/watch?v=Ibo0dOXPkAI&NR=1


Spöken och spel

Tvivel och tvång

Månen går upp

Den ser var du är

Lyser inatt och strålarna följer mig

Dom hör mig viska att


Där du andas

Där du älskar

Där vill jag leva min stund på jorden

Där vi sjunger ska alla himlens änglar

Få lust till samma sång


Ljudet av oss klingar så rent

Blir till en bild av kärlekens väg och

hoppet och tron att ingenting är försent

Att hjärtat ska få ro.


Där du andas

Där du älskar

Där vill jag leva min stund på jorden

Där vi sjunger ska alla himlens änglar

Få lust till samma sång

På samma gång

I samma sång


Där du andas

Där du älskar

Där vill jag leva min stund på jorden

Där vi sjunger


Samma längtan

Samma drömmar

Samma måne

Samma toner

Som samma röst i samma sång

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se