Onsdagstrevligt

Började dagen med en snabbfrukost och sen begav vi oss till Öppna förskolan på Ekön så att Moa fick leka med lite barn istället för att bara vara med tråkiga mamma. Det var trevligt, vi mammor satt och pratade medan barnen lekte med varandra. En del smågnabb och lite tårar blev det men de gör väl inget. Men varför ska alla barn ha just den leksaken som det andra barnet har? Efter en rask promenad hem blev det till å laga lunch. Fisk, potatis, sås och en massa goda grönsaker. Och efter det den sedvanliga vilan. Trodde hon skulle vara svårsövd men det gick fort idag, måste ha varit för att hon tjoa och tjimmade på förmiddan. Så nu sitter jag här med kaffet och slappar lite. Har tvättstugan sen så jag ska sortera lite tvätt om en stund.

Till kvällis har Moa bestämt att det ska bli pannkakor så det är väl bäst att mamma steker det sen. Sen ska vi gosa och bada lite hade jag tänkt innan det är dags för sängen. Tommy ska jobba över lite så han kan spara på sig lite komptimmar till mellandagarna. Så han är väl hemma till halv åtta eller nått. Vi hinner väl bara säga hej till varandra för sen så är det dags för en annan att bege sig till jobbet. Två nätter kvar nu och sen är det dags för att jobba dag igen. Lika ångestladdat som vanligt. Nu har ju en av de som varit tjänstediga kommit tillbaka. Skönt för oss och skönt för honom med kan jag tänka, han blev ju av med lite cash varje månad när han var inne i Skänninge och gästspelade som plit. Ett tufft jobb!

Längtar till på fredag, då bär det av till Ullared med Tommy, mammsen och pappsen. Moa får stanna hemma och vara hos Ida och barnen. Hoppas det inte blir alltför jobbigt för Ida. Vi kommer hem lördag em/kväll någon gång. Ska handla massa nytt till Moa, lite annat till hemmet och så ska jag väl unna mig något jag med. Lite partytoppar och jeans och så har jag hört att det finns snygga skinnjackor med som jag ska ta mig en titt på. Tommy behöver väl en del han med men det får han hålla reda på själv =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hittade hit från en annan blogg och passar på att säga hej ! Ullared är ju galet kul, och som sagt var helt gaaaalet. Shoppa loss !

Blogg listad på Bloggtoppen.se