Tisdagmorgon

Moa sov hela natten igen, vilken lycka! Vaknade pigg och glad klockan åtta. Men den glädjen höll inte i sig speciellt länge. Mitt lilla snälla troll har förvandlats till ett tjurigt och elakt litet troll. Skriker och gråter för minsta lilla som går emot henne. Jag vet att det någon gång går över men just som hon håller på är det inte så roligt. Frukosten tog längre tid än vanligt och då vi bråkade och diskuterade blev mammas kaffe kallt och jag fick nog värma om det tre gånger tror jag. Men den här fasen hon är i nu är ju nyttig, hon lär sig var gränsen går genom att vi sätter den. Men ge mig lite styrka tack så jag klarar mig igenom den!

Glömde ju tala om att festen i lördags var jättetrevlig, eller ja fest och fest. Bjudning kanske man ska kalla det. Kusinen fyllde hela 29 bast i torsdags så det var honom vi firade på lördagkvällen. Han fick en himla massa fina presenter, och vi fick god mat och gott fika. Självklart spelades det lite Texas med. Jag vann en turnering och Tommy vann en...gick lite plus med andra ord! Sen hux flux bestämde jag, Tommy och Jens att vi skulle dra ner till Harrys en sväng för att se om det var nått kul. Vi fick sällskap av Hanna och hennes kompis som skulle ner till Brygget. Inne på Harrys var det som vanligt en hel del folk. Träffade några killar som gick i min klass i gymnasiet, ett gammalt ex, andra mindre bekanta och så folk som man känner rätt väl då. Maria och Jossan som varit på sexparty och var glada i gasen och ville dansa med mig, J som var sååå full och som klämde på det ena och det andra =) och så fru W som hade bråttom hem för att hon hade fått en massa smått där hemma, ja kattungar alltså! Lilla söta rara S var ute med men jag hann inte prata så mycket med henne. Man får hoppas att allt går bra för henne i fortsättningen. Vid tre var vi hemma, lagom av allting, en kanonkväll!

Idag har jag och Moa (läs mest jag) rensat bland hennes leksaker, så nu finns det lite mer space på hennes rum. Sen så har vi fixat lunch, ostsås, bacon, pasta och broccoli. Mmm vilken salig blandning och så gott! Fullkornspasta är faktiskt både godare och mer mättande än vanlig pasta så det så! Nu ligger hon och vilar i sin säng en stund. Hon blev så trött efter lunchen så det var lika bra kanske att hon fick göra det. Jag sitter här med mitt kaffe och tar igen mig. Det går åt vissa dagar när tålamodet sviktar och kroppen är trött.

Dagens ängel är Maria! Hon messade och frågade om hon fick låna Moa några timmar så kunde jag och Tommy få lite egentid. Så nu har jag lämnat Mois hemma hos Maria. Jag ska lägga mig i ett bad tills Tommy kommer hem om en stund och sen så kan vi åka och handla i lugn och ro. Tack snälla Maria!

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se