Spökbesök

Kom hem strax innan tio igår kväll. Då sov alla så sött i vår säng, bar över Moa till sin säng och så kröp jag ner bredvid Tommy. Men vid tre var de någon som ropade på mamma och var klarvaken. Jag gick in på hennes rum och där stod hon mitt på golvet, klarvaken och talade om att det var ett spöke som väckt henne! Jag avfärdade det hela och la mig hos henne tills hon somnade om. Gick sen in till min säng och la mig igen. Efter en halvtimme ropade hon igen, då satt hon klarvaken igen i sin säng och sa att spöket hade skrämt henne igen. La mig hos henne och vi somnade igen efter lite bök. Vaknade till vid halv fem och gick in till min säng igen. Sen så vaknade vi inte förrän klockan nio i morse. Nu är frågan...hade Moa besök inatt av någon/något eller hade hon bara drömt? Så vaken och klar som hon var båda gångerna brukar hon inte vara utan gnyr och gnäller mest i sömnen. Jag själv tror ju på att det finns spöken/andar eller vad det nu kallas. Och vad jag läst mig till så är ju barn mer mottagliga än vi vuxna. Ja det tål att tänkas på, får se hur natten blir inatt. Nu ska vi iväg på lekdate med Camilla och Lovisa.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hur gick natten för Moa? Fler spökbesök?
Tack för igår, d får vi göra om snart igen.. Lovisa pratade om Moa oavbrutet på kvällen när pappa kom hem från jobbet :-p
Kram Camilla

Sandra sa...

Natten gick bra. Sov hela natten. Självklart får vi göra om det, det var skoj! Kram Sandra

Anonym sa...

Min son har vid ett flertal tillfällen sett "spöken" i sitt rum och när jag kontaktade ett medium så sa hon att jag varje kväll, vänligt men bestämt skulle säga högt att min son skulle lämnas ifred. Efter det har det varit lungt i sonens rum. Kanske någort du skulle prova =)

irmelinat sa...

Hade tänkt skriva nåt liknande som skribenten jessica. Håller inte för omöjligt att barn har lättare att se saker som vi lärt oss inte finns, men de flesta spöken brukar aldrig vilja nåt illa, dock är det obehagligt om barnet blir skrämt iaf.

Sandra sa...

Tack snälla ni för tipsen, Moa verkar inte ha haft fler påhälsningar. En morgon vaknade hon utvilad, kikade på mig och talade glatt om att inget spöke hälsat på henne.

Blogg listad på Bloggtoppen.se