Torsdagstorka eller ångest, välj själv!

Ja fy vad tråkig jag känner mig idag, men Moa är som vanligt full med energi! Och då bara måste vi ju hitta på nått att göra ju. Men det är ju just det, att hitta på nått att göra. Min fantasi har aldrig och kommer aldrig att bli den bästa. Är det någon som har någon rolig lekpark att rekommendera. Här utanför är så tråkigt och den nere i stan är så tjatig. Helst skulle det vara inhägnat med (oj vad elakt det lät) så man kan sätta sig ner en stund i lugn och ro utan at vara orolig för att lilltroll ska smita. Det är hon duktig på vill jag lova och eftersom jag fortfarande är halvt fotkappad så är det svårt att hinna ifatt henne när hon sätter fart.

Tog ett tag i köket igår, diskade två maskiner och så lagade jag kvällsmat. Spaghetti och köttfärssås så nu ser de ut som ett bombnedslag igen! Jag förstår inte hur det kan bli så, det måste vara för att allt i vår lägenhet är så litet. Det är väl därför det blir stökigt så fort något åker fram. Men man blir ju så förbenat trött på att städa och plocka jämt utan att det ger resultat! Jag vill ha mitt hus nu....vi kan ju alltid hoppas på att det kommer bli bättre.


Såg i tidningen idag att budgivningen börjat på radhuset så det sket sig för oss...så nu är det bara att leta vidare. Har två hus som är ganska intressanta för oss men inget av dem har kommit ut på marknaden än. De personer som bor där har bara funderat på att sälja...funderar på en kupp! Skriva en lapp eller två och lägga ner i lådan hos dem. Har hört att det är många som gör så. Så då kan väl jag med göra det, eller?

Vad hände mer igår..nee inte mycket. Jag och Moa lekte lite i en lekpark här i närheten innan vi gick till Paletten och handlade lite. Sen gick vi hem igen, lekte i lekparken här utanför och sen fick jag bära in henne medan hennes tårar sprutade för hon skulle inte gå in hon ville leka med de andra pojkarna som var ute och lekte. Men jag var tvungen att börja med kvällisen så den inte skulle bli alltför sen. Vid åtta gick vi och lade oss...kikade på Idol och sen den nya serien med favvon Persbrandt. Den var lika bra som jag hade tänkt mig. Sen sov vi gott nästan hela natten..fick gå in till Moa vid tolv och sen släppa ut Chelsea vid fem för hon busade men annars var det en rätt lugn natt så jag borde inte känna mig så hängig och trött som idag, kanske håller på att bli sjuk eller nått! Hoppas inte, ska ju jobba hela helgen!


Ja just det ja...det är ju någon som fyller idag med. Grattis Lissan! Hoppas din dag blir bra och mysig, Johan har säkert fixat nått fint till dig! En stor grattiskram till dig från oss alla tre.
Nu ska jag fixa lite lunch, kika på Hem till gården och sen ska vi bege oss ut på äventyr jag och Moa! Träffa Camilla och Lovisa så barnen får leka lite och vi vuxna får prata massa strunt! Ska ta med kameran och se om jag lyckas ta några fina höstkort. Ha en fortsatt trevlig dag.
*love*


3 kommentarer:

Lisandra sa...

Åh va gulliga ni är, tack så mkt:) puss på er alla:)

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Vi bor i hus fast ett litet sådant o vi har samma problem..Stökigt blir det hur man än vänder o vrider på skurhinken!!

"Att städa medans barnen är små är som att sk0tta medans det fortfarande snöar" ;)

Kram

Sandra sa...

Haha Ulrika, jag får skaffa ett större hus då!

Blogg listad på Bloggtoppen.se