Lekdate igen

Ja efter lunch igår drog jag och Moa hemifrån för att träffa Lovisa och Camilla igen då. Och det var lika trevligt som vanligt. Moa och Lovisa kommer så himla bra överrens och leker jättebra. Vi var först i en lekpark så de fick springa av sig ordentligt. Lovisas storasyster Amanda och hennes kompisar kikade förbi och lekte med barnen så jag och Camilla satt i solen och göttade oss. De stora barnen hade en kanin med sig som de små fick klappa och leka med. Det var himla populärt det. Efter ett tag gick vi hem till Camilla och lekte på deras gård. Därute var det fler barn som Moa och Lovisa lekte med och då blev det lite kiv i mellan åt men det blir ju så när det är fler viljor som umgås. De var full rulle hela eftermiddagen. Vid sex gick vi hemåt. Till kvällis stekte jag en himla massa pannkakor, och Moa var så hungrig så hon hann få i sig en pannkaka i köket medans jag stekte dem. Sen när några fler var klara fick hon sätta sig och äta. Helt plötsligt hör jag hur Tommy ropar på mig från vardagsrummet och jag går in. Där sitter Moa i sin stol med ansiktet i pannkakan. Hon har somnat! Så de var bara att lägga henne...lyckades få av henne byxorna och blöjan var torr som tur var så den behövde jag inte krångla med. Jag och Tommy satt där sen i var sin soffa och undrade vad vi skulle göra under kvällen nu när hon somnat redan klockan sju. Vi käkade våra pannkakor och gick sen och lade oss i sängen och kikade på tv till vi somnade...jag skulle kika på Hells kitchen men såg väl halva och somnade sen så sött jag med. Fick gå in till Moa vid tolv och lägga på henne täcket och sen så sov hon hela natten. Kvart över åtta i morse kom hon in till mig med ett leende på läpparna och frågade om vi kunde göra frukost.

Nu sitter jag här hos Ida och det luktar så gott när hon lagar mat därute i köket. Snitzel, svampsås och potatisklyftor ska jag bli bjuden på idag. Hur ska jag klara mig nästa vecka när hon inte är hemma och lagar mat åt mig? Puman drar ju till Turkiet och raggar killar och dricker massa drinkar medan jag är här hemma i kalla Sverige. Liiite orättvist måste jag säga att det är! Hon har fått låna min lilla digitalkamera så nu hoppas jag att hon tar några smaskiga kort på ditten och datten åt mig.

Nu ska jag gå ut i köket och se så allt går rätt till och sen är de dags för jobbet klockan 13.00.

Pöss

4 kommentarer:

Vildängel sa...

Hihi gumman.. Ja e snart hemma igen.. Du får leka min hustomte så länge o titta in i min lägenhet då så saknar du mig inte så mkt.. *pöss*

MADELEINE sa...

Nu har min webshop öppnat, välkommen in: www.coolchildren.se

Anonym sa...

Hehe d e jobbigt att leka en hel em :-p Vi åkte till Burger King o åt kvällsmat. Sen somnade Lovisa som en stock i sängen kl 20..
Vi får ses snart igen m tjejerna. Kram

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Vad härligt med en utedag =)

Kram

Blogg listad på Bloggtoppen.se