En dag med bra och dåliga saker

Vaknade upp på jobbet, drack kaffe och arbetade lite. Sen träffade jag Camilla på stan för en morgonfika. Alltid lika trevligt med sällskap och gott fika. Sen gick vi en svänga på stan och bara råkade handla lite kläder till våra små. Vi skyller på varandra och snart får vi väl umgängesförbud av våra respektive för att våra fikor blir så dyra =) Tack för en trevlig förmiddag Camilla!
Efter det så var de dags för mig att gå till frissan och bli fin. Visade henne bilden på hur jag ville bli klippt och så diskuterade vi lite färger och kom fram till rätt sorts nyanser. Efter två timmar var jag klar med färgning, slingor och klippning och gick därifrån 870 kronor fattigare men en ny friss rikare. Var nöjd som tusan när jag gick därifrån och när jag kom hem, men nu på kvällen efter en dusch, när jag ser mig i spegeln så vet jag inte om jag är så nöjd längre. Men ska försöka blåsa och grejja lite imorgon när jag har tid så kanske jag får ordning på det.
Klockan sju imorgonbitti har jag tvättstugan, mindre skoj, men ska jag vara fin och fräsch på onsdag när jag ska parta med jobbet så måste jag ha rena kläder. Så det är bara att gå upp och göra slag i saken. Måste ju väcka Moa med. Eftersom jag är ledig så är ju hon hemma från dagis. Logiskt va?! =)
Nu har vi badat och käkat kvällis, korv med bröd. Så nu är det dags för sängen för Moas del. När hon somnat måste jag ta itu med det där nedrans akvariet. Gav mig ju på och gjorde rent pumpen förut men när jag skulle sätta ihop skiten igen så funkade det inte som det skulle. Det läckte och hade sig. Fick vänta på Tommy så han kunde hjälpa mig när han kom hem, men det gick ju inte bättre för honom! Så nu står det här, en pump som inte funkar, ett halvrengjort akvarium och de är slangar överallt och hinkar och handdukar. Är lite trött på det nu kan jag säga och åker nog till djuraffären imorgon och köper en ny pump som inte är lika stor och krånglig att rengöra. Den vi har nu är ju extern och jättestor!

Så nu är det sängen en stund tills Moa somnar och sen vet ni vart ni har mig! =( Blä!

Förresten så kommer före och efterbild på frissen senare när jag fått någon bra bild

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skapligt nyfiken jag är nu! Skynda med bild;)! Kram

Lisandra sa...

ja sa ju att de e till mej du ska när du ska fixa frissan:)
Frissan Lissan fixar vet du haha pöss

Anonym sa...

Tack själv för en trevlig fika :-D

Sandra sa...

=) Bild kommer Maria, ska bara fastna på en först!

Lissan, nästa gång ska jag lyssna på dig gumman, lovar!

Blogg listad på Bloggtoppen.se