Godmorgon....eller god eftermiddag

Somnade nästan på en gång när jag kom hem från jobbet i morse, tittade med ett öga på Montel på trean och slocknade sen. Vaknade till vid tolv, slötittade på Hem till gården och sen masade jag mig upp. Får inte sova för länge för då blir jag trött för det istället. Messade med Ida nyss, hon ska hämta alla våra troll på skola och dagis och komma hit med dem. Zelda och Ronja ska leka med Moa. Tänkte jag skulle stationera dem ute en stund i lekparken, bäst att passa på när de är så fint väder. Solen lyser och det blåser bara lite grann. En perfekt höstdag liksom.

Annars då....jo händer inte alls för mycket. Småkikar på hus och ska faktiskt på visning den 14e. Och så ska vi kolla på kompisens föräldrars hus med någon dag.
När jag gick upp förut så insåg jag att det är dags för en redig storstädning men när tusan får man tid till det? Eller ja tid finns om man tar sig den men lust och ork saknar vi nog. Men det måste göras. Det är grejer ta mig tusan överallt och det ser för bedrövligt ut. Och köket ska vi inte prata om. Det är inte mycket disk men så fort något står på diskbänken eller på köksbänken ser det ut som om vi inte diskat på en vecka!!! Hjälp!! Fyller ju snart så om någon vänlig själ vill ge mig en väl värd present, till exempel en städning av hela lägenheten, så skulle jag inte bli ett dugg ledsen. ; )
Pumpen i akvariet har börjat föra ett förskräckligt oljud så den ska göras rent med eller kanske behöver den bytas ut! Kanske inte behöver den där stora saken när vi inte har sköldisarna längre. Vore kanske en ide att byta till en mindre nu när det inte blir lika skitigt i vattnet! Ja vi får diskutera det där jag och min kära sambo när han kommer hem senare sen efter jobbet.
Fy tusan...jag måste ta fram lite käk till kvällen med kanske...inte för att jag vet vad men nått ska jag väl hitta på. Är så trött på att laga mat bara...inte ett dugg kul längre. Hmmm en kock i en vecka vore en bra present med!

Nehej, fixa till sig lite i väntan på barnen och Ida då. Ja fixa till det lilla som går...fasiken vad skönt de ska bli att gå till frissan på måndag och få piffa till sig lite...jag gör det alltför sällan.

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se