Tillbaka igen

Åååå vilken härlig helg vi haft. Det är så skönt att bara slappa och inte rå om en massa måsten hela tiden.
I fredags runt lunch satte vi oss på tåget, jag , Tommy, Moa och lilla Emmi. 45 minuters färdväg till den lilla metropolen Hallsberg. På perongen i Hallsberg mötte B upp oss och tog sin dotter med sig. Sen gick jag, Moa och Tommy den lilla biten till J och P´s lägenhet. P hade inte kommit hem än från Borlänge men J var hemma så vi satte oss, käkade lite och väntade på att P skulle komma hem. När P kom hem pratade vi lite med honom och sen så packade vi lite handdukar och badkläder och gav oss iväg. J hade bokat bubbelbad och bastu åt oss alla på sitt jobb. På vägen dit hade grabbarna bestämt sig för att ta en tur inne på bolaget för att handla lite öl till bastun men när vi kom dit stod både polis och brandkår där....Bolaget hade fått en stor vattenläcka! De skulle inte öppna mer under hela dagen. Så ölen kunde grabbarna glömma. Men som tur var så var J förutseende och hade med sig en BIB med vin med sig som vi delade på istället. Moa bara älskade att bada i bubbelpoolen och hoppade, dök och dansade hela tiden vi var där. Hon till och med följde med in i varma bastun en stund. Efter några timmar med bad och mys gick vi och handlade och sen gick vi tillbaka till lägenheten. Käkade lite kvällis, kollade på tv och tog en tidig kväll.
Dagen därpå käkade vi frukost på fiket och handlade lite till lunchen. Sedan tog vi en biltur till deras stuga i skogen, det är så mysigt där ute men jag är ingen skogsmänniska. Skulle aldrig kunna sova själv där så som J har gjort. Usch tänk på alla äckliga troll och andra hemskheter som gömmer sig där ute på natten. Moa ville inte sätta sig i bilen igen, hon skulle minnsan vara kvar där. Hon ville bo i huset i skogen. Till lunch hjälptes vi åt att laga mat istället för att handla en massa onyttig utemat. Det blev hemmagjord biff med sås och potatismos, till och med hemmagjord lingonsylt. Mumma mumma!!
Under kvällen blev de lite kvällis med en film och lite snacks. Moa somnade sött i soffan medan vi andra kikade på två filmer. Till och med Tommy var trött och missade slutet på den andra filmen. =) Sen så var de söndag igen! Fasiken vad fort tiden går. En god frukost vid tio och sen satt vi bara och mös i sofforna, drack kaffe och pratade innan det var dags att bege sig till stationen. Tåget gick inte på grund av lövhalka så vi fick åka buss...tar lite längre tid men det gick bra det med. Moa slocknade som en gris i Tommys knä och sov nästan hela vägen. Väl hemma i Motala igen så åkte vi till Svärmor för att fira Emmi som fyllt åtta. Det var full rulle där med tjocka släkten, ungar och hundar! God paj och en helt gudomlig tårta fick vi. Egentligen äter jag ju inget sånt men eftersom alla andra åt och jag inte har kunnat motionera som jag vill med min fot så slank det ner en bit....Mmmmmm vad gott. Sen, äntligen, åkte vi hem. Det var så skönt att komma hem, slå sig ner i soffan och bara vara vi. Jag mådde så bra efter helgen, vi hade haft så trevligt och det var så avslappnat, men ändå var jag så trött. Brorsan och Hanna kom förbi en sväng, vi käkade lite mat tillsammans och sen var det dags för sängen. Tommy skulle ju upp idag och jobba och jag och Moa skulle med upp, hon till dagis och jag hem för att sova. Ska ju jobba natt igen nu. Sköööönt! Så idag har jag sovit så mycket jag kunde, kört en maskin disk, lagat mig lite mat och sen suttit här. Måste ta på mig lite kläder och knalla ner till affären en snabbis bara, kattmaten är slut och de små liven tjatar om mat hela tiden. Sen blir det dusch, packa väskan, åka till dagis på föräldramöte och sen bege mig till jobbet. En hel natt med tv, dator och bokläsande. Blir kanske lite mer bloggande, vem vet!

Nope, kläder och prommis ner till affären då! Ha de!

2 kommentarer:

Anonym sa...

D låter som att ni har haft en härlig helg :-D
Kram

Sandra sa...

Oooh ja, de var så skönt

Blogg listad på Bloggtoppen.se