Lördagmorgon

Godmorgon!
Moa vaknade innan klockan ringde i morse...elaka unge, det gör hon ju aldrig annars =) Men det var väl bara för att mamma ville ligga lite längre än vad vi kunde. Klockan tio ska vi vara på barnkalas..Lilla F fyller 2 år och blir stora tjejen. Så nu håller vi på med frukosten, sen ska vi klä oss, slå in paket och knalla mot Ekön. Tommy har fått fritt på förmiddan och ska fika med min mor och far istället.
Ikväll blir det käk och kortspel med svägerskan mfl...alltid lika kul. Hoppas jag vinner massor. De var ett tag sen det gick åt mitt håll.
Imorgon blir det kalas igen, fast för en lite äldre människa, min moster som blir 30+ =) Ska bli kul att ses. Ska dra lott om julafton med, vem som ska köpa till vem och för hur mycket!

Är det någon som är nyfis på hur det gick med huset??? Ja då är vi fler som är det alltså. Vi ligger fortfarande kvar på högsta budet, 950 000 kr, medan de andra tre som var intresserade avvaktar. Antar att de pratar med banken eller så räknar de pengarna de har i madrassen. Det kan ju ta ett tag om man ska räkna alla de sedlarna kanske ;)
Så det är ju bara att vänta och se och hålla alla tummar och tår som finns. Pratade med mäklaren senast igår och det enda han sa var att han pratat med säljaren och att hon inte riktigt var nöjd med det nuvarande budet. Man tror ju självklart att det ska stiga lite över utgångspriset som säljare kanske men i dagens situation med ränta och allt så kan jag förstå att köpare är försiktiga och pratar med banken både en och två gånger innan man skrider till verket. Hör jag inget från mäklaren på måndag ska jag nog själv ringa min bankkvinna och höra vad hon har att säga, kolla så att inget har blivit förändrat för våran del, vilket jag inte tror eftersom det mesta gått till det positiva för våran del sen sist vi var där och fick lånelöftet.
Ja vi var till och med och tittade på ett annat hus igår, man måste jämföra och kolla marknaden noga, kan ju finnas nått ännu attraktivare hus. Men jag blev inte klokare av att titta på det huset. Visst var det finnt och stort och så men jag är mer inne på det vi lagt budet på. Man skulle kunna ta lite av det ena huset och sätta in i det andra så skulle det vara helt perfekt sen. Ja vi får fundera, vänta och se vad som händer...Tommy och jag måste vara eniga först och främst.

Partyt i onsdags var kanon...blev inte jättefull, bara lagom onykter. Kommer ihåg allt och mådde inte ett dugg dåligt i torsdags. Var bara lite trött och seg i kroppen. Foten gjorde sig påminnd i torsdags när jag gick upp, men det var inte så konstigt eftersom jag var så dum och svängde mina lurviga i en dubbelbugg med M och V...Skoj var det så in i h***ete. Trodde jag skulle trassla till det men det var ganska så lätt faktiskt! Efter några timmar drog vi ner till Brygget, Hallen hade flyttat sin talangafton till dagen därpå så vi bytte ställe, där tog vi ett par drinkar, bärs och cider. Träffade annat folk som nästintill tillhörde inredningen och annat folk som man inte sett på ett tag. Hade bra diskussioner och redde ut saker som var oklara. Det var skönt att åka hem vid tre och lägga sig i sängen och somna sött efter en heldag med jobbarkompisarna. Nu får man vänta ända till strax innan jul.

Nej nu måste jag springa runt och vara som en yr höna ett tag innan det är dags att gå! Kramers alla!

5 kommentarer:

Vildängel sa...

Håller alla tummar(ja två då)ja har för att ni snart får ett hus.. O duu älskling skulle vi ha nån frukostdejt i veckan? Pöss

Sandra sa...

Har jouren på måndag natt så frukost på tisdag vore helt ok faktiskt!

Vildängel sa...

De låter toppen de gumman.. Skrammlade ägg o lite färskjuice o kaffe o annat gott då..

Sandra sa...

Det låter kanon de!! =)

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Åhhh vad spännande med huset..Fortsätter att hålla mina tummar o tår :D

Har precis startat en "vuxentävling" på min blogg som du inte kan missa :)

Blogg listad på Bloggtoppen.se