MoppeSandra

Har alltid varit den där lilla fega gråa musen som stått i ett hörn och inte vågat pröva så mycket saker men ibland händer det oväntade grejer som gör att jag måste våga lite och idag var en sån dag! Satt på kina med Tommy och Moa och mös med god mat men det varade inte så länge för rätt som va det var så bestämde sig min mage för att den inte ville vara med längre, som den gör ibland, så det var bara att springa på holken. Inte bara en gång ska jag tillägga! När den lugnat ner sig lite var jag tvungen att åka hem, men hur skulle jag klara det. Skulle ju handla en massa grejer på stan, passa bussen, med Moa som inte hade någon vagn. Då kom Tommy på den brighta idén att han kunde ju gå på stan med Moa och handla det som behövdes om jag tog hans moppe hem! Ja, jag var ju tvungen att komma hem fort...så jag bestämde mig för att det var ju det enda sättet. På med hjälmen, och på moppen, gasa....och vips så var jag hemma! Det var med skräckblandad förtjusning jag klev av hemma på gården med darrande ben och konstaterade att jag verkligen inte hade kört omkull en enda gång! Fan vad jag är bra! Till historien kanske jag ska tillföra med att senast jag provade att köra moppe var när jag var 15 bast. Och då gasade jag för mycket, glömde bromsa och brakade rakt in i en buske på mammas och pappas trädgård och sen dess har jag varit livrädd för mopeder och annat som går fort...iallafall om jag ska köra. Kör någon annan går det jättebra, har till och med åkt båge, men jag skulle aldrig kunna köra en själv!!!

Nu sitter jag här, som på nålar, för jag väntar på att den där förbenade mäklaren ska ringa. Men han har nog gått hem för dagen. Klockan är tjugo i fyra! De flesta slutar väl tidigare på fredagar och jag tror inte mäklare är ett undantag. Ska man ringa och tjata eller ska man sitta och glo på telefonen och hoppas på att tankeöverföring fungerar? Aaaa blir tokig snart!
Nej ringer han inte idag ska jag ringa det första jag gör på måndag morgon när jag kommer hem från jobbet. Då måste väl säljaren ha bestämt sig....och det till våran fördel får vi hoppas.

Nu ska jag ta ett varv i duschen, klä om mig och fixa till mig lite för vi ska på kalas igen. Den här gången hos lilla L. Vi ska fira mig (suck), L och så G för alla vi fyller nu i oktober. Smörgåstårta står på menyn och så kaffe förståss. Sen är det dags för jobb ikväll igen...vilken tur jag har jouren för jag är fan trött redan nu.
Var massor med barn och föräldrar på öppna förskolan så det blev lite stojjigt (all heder till dagisfolk som måste stå ut med denna ljudnivå hela dagarna) sen blev det lite för mycket frisk luft tror jag när jag åkte moppe hem så det är säkert två av anledningarna till att jag är trött. Ja och att magen inte är som den ska gör säkert sitt därtill med.

Duscha.....

3 kommentarer:

Lisandra sa...

åh va ja hade velat sett på moppen de hade gjort min dag:)
puss på dej

Sandra sa...

Haha tur ingen såg mig...ja jag mötte ju en del folk men ingen jag känner. Såg nog livrädd ut med en förstor hjälm till på köpet.

Anonym sa...

Haha! Jag håller med Lisandra, hade ju varit sjukt kul att se;).Kram

Blogg listad på Bloggtoppen.se