Snart, mycket snart....

........fyller jag år! Och vad gör jag...jo sitter på jobbet och ugglar. Ska snart krypa till kojs och sjunga lite tyst för mig själv. Gulliga LO hade med sig en liten present till mig idag. Tack så mycket. Den ska få en hedersplats på grishyllan i mitt sovrum. Och när vi får ett hus så ska jag se till så att alla betydelsefulla grisar jag fått genom åren ska få en ordentlig plats i mitt nya hem så att alla kan se dem. Och ja för dem som har missat så samlar jag på grisar...don´t ask me why, det har bara blivit så. Love them!

Klädhögen blev mindre och mindre under dagen och försvann helt när Tommy kom hem efter jobbet. Med våld tryckte han in de sista handdukarna och lakanen i garderoben i hallen. Hur kan det bli så fullt när man har så mycket garderober som vi har. Kan det vara så att vi är lite av hamstrar jag och min sambo. Förhoppningsvis så finns det mer utrymme sen när vi får ett hus. (fan vad jag tjatar om det där förbenade huset, sorry)
I all hast när jag höll på med Moas kläder så blev det en om möblering av hennes rum med. Blev ganska bra och Moa verkade nöjd också. Men att sova där inne var det inte tal om...hon måste ha fått sin envishet från sin far...för jag är väl inte envis va? När vi ändå är inne på det så måste jag villigt erkänna att jag givit vika, jag orkade inte ta fighten varje kväll ensam, Moa sover numera inne hos oss! Goodbye samliv, goodbye ordentlig sömn. Hello barn i sängen varje natt fram till tonåren!!! (förhoppningsvis är det väl inte så illa)

Ha, tio minuter kvar nu då! Lite pappersarbete sen går jag och lägger mig. Natters alla....

5 kommentarer:

Vildängel sa...

nuuu e klockan över tolv.. Så grattis lilla gumman.. O duu.. du får fylla 25 i år igen om du vill Puss o kram.. Sväng förbi imorgon efter jobbet om du känner för de.. har ju en gåva som väntar här..

Sandra sa...

Ska hem och käka födelsedagsfrulle med älskling och Moa, men kanske kan komma förbi på fredag morgon istället! Tack!

Vildängel sa...

Du får komma förbi precis när du vill gumman..

Anonym sa...

Men hörru, grattis för bövelen!

Fast jag inser att du är lika knäpp som morsan, och det är inte så friskt. Hon samlade också på grisar. Det var helt fruktansvärt vilket apfullt grisrum hon hade. Men vi fick henne att kasta dem alla efter några års samlande, synd att vi inte kan dra tillbaka tiden, då kunde du fått skiten.

Sandra sa...

Jossan;
Haha ja det hade jag velat sett..nu är inte min samling så stor och jag har inte alla uppe i brist på yta men det är en del iallafall. =) Tack för gratulationen

Blogg listad på Bloggtoppen.se