Vilket är bäst?

Ja fy bubblans vad trött jag är, mest hela tiden tycker jag. Vet inte vilket som är bäst i tröttväg.
Att gå upp tidigt, efter en god natts sömn på jobbet och känna att man kan sova trehundra år till eller att vakna vid åtta, halv nio av att en glad Moa kramar om en och ber om frukost efter en natt med antingen en massa springande fram och tillbaka in på Moas rum eller en helvetes trång natt i sängen med en omkringfarandes Moa, en snarkandes karl (kille) och katter som biter en i tossingarna så fort man vädrar dem utanför täcket! Spelar ingen roll vart och hur man sover...man är lik förbannat lika trött. Är det vädret eller något annat? Ja sova får jag väl göra när jag blir gammal och sitter på äldreboende. Där får man ju lägga sig strax efter kaffet på eftermiddan om man ska tro media. Och middan intas i sängen eller på vägen till den.

Idag är det 9 dagar kvar till jag fyller. Och vad är det för mening med att fylla år egentligen? Varför fira det? Det var roligt när man var mindre, man fick paket (ja det är väl kul nu med iofs) och man fick uppmärksamhet en dag eller två. Men nu handlar det ju mest om att byta pengar, man ska bjuda på fika eller mat och det ska styras och ställas hit och dit. Jag gillar att fylla år, det är inte det, men ibland blir det för mycket helt enkelt. Man kan fira folk om det är jämt, det är lite mer speciellt. Men från och med nästa år räcker det med ett hej och ett grattis från folk. Den lilla familjen, dvs jag, Tommy och Moa, kan fira med lite god mat och mys men mer behöver det inte vara. Ses på min trettioårsfest istället! Då får ni ge mig hur mycket presenter ni vill =) Dubbelmoral? Ja lite kanske...men jag är knäpp, det trodde jag alla visste vid det här laget!

Vaknade upp i sängen på jobbet i morse och ville bara dra täcket över huvudet, hörde hur det regna ute och ville inte alls gå upp. Men efter en liten stund insåg jag att jag hade inget val. Kom sen på att jag skulle ju hem till Ida efter jobbet och få äta en god frukost och få trevligt sällskap en stund. Då blev jag genast på gott humör. Trött men glad.
Efter frukosten latade vi oss i var sin soffa, bubblade lite och sen slocknade vi en stund som så många gånger förr. Sen blev det lite Hem till gården, lite lunch och nu har Ida åkt iväg på en grej och jag sitter här och lånar hennes dator i väntan på att jag ska hämta Moa på dagis. Lite onödigt att åka hem med en buss för att sedan åka iväg med nästa igen. Kom på att jag måste handla hem lite nödvändigheter med så när jag avslutat det här så blir det affären innan jag styr min kosa mot dagis och hämtar lilltroll och åker hem för att fixa käk till kvällen och sen är det jobb igen.

Och nej, jag har inget hört från mäklaren idag heller. Blir lite smått galen på det här. Ska det vara så svårt för de andra att bestämma sig för hur de ska göra eller är det säljaren som håller på att dra sig ur. Hon var ju inte riktigt nöjd med budet enligt mäklaren i fredags, vilket jag kan förstå, eftersom hon har en massa kostnader som kommer att dras från det hon säljer huset för. Men då kan de ju höra av sig iallafall så man inte springer som på nålar hela dagarna. Nej, imorgon är det jag som ringer mäklaren och hör efter hur det går. För sån här tid ska det väl inte ta eller??

Handla......

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, erkänn att du skrev det där om att fylla år bara för att vi ska komma ihåg att ge dig presenter på nästa tjejkväll ;-)

Sandra sa...

Nej så var det ju inte heller!? =) Fast nu när du säger det så.... ;)

Blogg listad på Bloggtoppen.se