Bloggtorka

Mmmm har haft en hel del snurrandes i huvudet de senaste dagarna men det är inget jag lyckats få ut genom fingrarna. Kan ligga på kvällen när jag lagt mig och ha en hel blogg färdig men när jag vaknar på morgonen efter så är det helt borta. Får börja kliva upp när det kommer till mig istället så kanske man får fart på bloggen lite. Det blir mest dravel här inne. Fast vissa saker kan man ju inte bara skriva tyvär för då skulle det bli krig i vår lilla stad.........Eller kanske inte, men ni förstår nog var jag vill komma.



På söndag är det första advent och julen kommer klivande med stora steg rakt emot mig. Det är konstigt det här med högtider. Det är menat att det ska vara lugn och ro, man ska få vara ledig och ta hand om varandra. Men egentligen så är det bara en massa stress. Julklappar ska inhandlas, det ska städas och pyntas och det ska organiseras ut i fingerspetsarna. Vilka ska vara vart? Får alla plats? Vem äter vad? Vem tar med vilken mat? Ja herregud vilken stress och vilket pussel. Självklart är det mysigt och trevligt att umgås med släkt och vänner men behöver det verkligen bli så stressigt och jobbigt? Iallafall jag får en klump i magen och mår lite sämre i både kropp och själ veckorna innan jul. Men sen så släpper det under julaftons dag givetvis. När alla är samlade och har det så trevligt.....Hur spenderar ni er jul därute? Stressar ni eller är ni lugna och sansade?

Hittade en lite julig bakgrund och satte in den...tänkte den skulle passa lagom till advent. Vi ska inte pynta så mycket hemma eftersom vi inte är hemma jul i alla fall så då tänkte jag pynta här istället =)

Häromdagen slogs jag av en tanke, men den liksom skyfflades bort lika fort igen. Jag kände mig otillräcklig och kände att vad jag än gör och hur vänlig jag än är så får jag inget tillbaka för det. Så nu har jag bestämt mig, det är slut!
Jag gör slut med den vänliga och mesiga Sandra, nu kommer jag bli tjurig och vresig till jag får ett tack tillbaka, så det så!

Igår var det möte med chipsmaffian igen då. En massa snask och snack i vanlig ordning. Och en del planerande inför lördagens festligheter såklart. Det ska bli riktigt skoj att gå ut med de där pinglorna, det riktigt spritter i kroppen redan. Kläderna är så gott som bestämda och sminket inhandlat, likaså alkoholen. Kanske ska handla en och annan flaska till så jag vet säkert att det räcker!
Under dagen träffade jag och Moa, svägo Maria och hennes vän Z på stan. Käkade lunch tillsammans sedan gick Z på jobbintervju och vi andra tog en shoppingrunda. Måste tillägga att jag enbart kollade på kläder, handlade alltså inget!! Men Maria däremot hittade finaste klänningen för ett fint pris och ska ha den på lördag (annars!!).

På måndag börjar mina nattveckor igen, härligt! Har längtat dit i vanlig ordning, älskar inte att jobba dag! Men turligt nog så gick dagperioden förvånansvärt fort för en gångs skull. Det värsta är att nattveckorna bara svischar förbi och vips så är det dags att gå på dag igen.
Mindre roligt är att älsklingen får gå hem från jobbet på fredag och stämpla igen. Först så gick det ju så bra på jobbet för honom men som på alla andra ställen här i stan så dras det ner på folk. Och eftersom han bara hade provanställning så fick han ju inte fortsätta, tror det var 2-3 stycken till som fick varslas. Men de har lovat att om det börjar gå bättre för dem igen så får han komma tillbaka. Så det är bara att hålla tummarna....Men nu får han ju umgås mer med mig och lillan. Han efterlyste det häromkvällen. Han saknade mig och våra mysiga stunder tillsammans. Så nu har vi lite mer tid att umgås igen. Älsklingarna och jag ; )

Jaha då har man uppdaterat lite igen då så ni som läser har lite att göra för en stund. Några få stammisar vet jag ju att jag har iallafall....Ha en fortsatt trevlig dag mina vänner. Pöss och kram på er där ute!

4 kommentarer:

Lisandra sa...

du är inte otillräcklig, du är en helt underbar tjej o ja tycker om dej som vän:)

Anonym sa...

Håller med Lisandra fullkomligt. Hoppas inte jag får dej att känna dej otillräcklig, då får du slå mej på fingrarna.

Lördag ska bli sååååå kul!! Fixar och trixar lite för att få fram lite musik=). Jag ska till bolaget innan helgen så vill du ha något hojta till. Och jag får väl åla mej in i klänningen då så alla blir nöjda:).

Puss på dej

Anonym sa...

Haha, ja jag tycker att vi vägrar att följa med på lördag om inte Maria har på sig sin horiga outfit!

Sandra sa...

Tack så mycket vänner..det är jag som är larvig och känner mest så utan anledning tror jag. Ni vet ju hur det kan vara, man vill hjälpa så mycket som möjligt på alla håll och kanter men som alla vet så går det ju inte att göra så!

Ja Jossan så gör vi...ingen klänning, ingen utgång!! Haha...

Maria, jag ska kolla hur läget står till på alkoholfronten så hör jag av mig sen. Kanske behöver nått mer kanske om man ska hålla er takt! =)

Blogg listad på Bloggtoppen.se