Tidig jobbmorgon men roliga jobbestyr

Tjipp!

Ja de var riktigt jobbigt att gå upp imorse, fick hasa mig in i duschen för att bli lite piggare. Kan inte förstå att jag aldrig lär mig att vakna ordentligt när man måste gå upp. Är ju så tråkigt att kliva upp när resten av familjen får ligga kvar. Det borde vara förbjudet att jobba på helgen, iallafall att börja så tidigt som vi gör. Men som tur var så hade vi planerat roliga saker på jobbet idag. Tex pepparkaksbak. Det var skoj och det blev en hel del goda pepparkakor i form av små och stora stjärnor och hjärtan. Grisar och gubbar. Tack LE för en trevlig dag, vi får se till så de blir lika trevligt imorgon!

Efter en dag på jobbet var det gott att komma hem, släcka ner i hela lägenheten, tända lite ljus och krypa upp i soffan framför tv´n och slå på datorn. Moa sover hos lillsvägo och svärmor inatt på lagom avstånd tvärs över gården och Tommy är på fest hos en kompis som fyller år. Så jag är alldeles allena här hemma...eller ja, katterna ligger här på varsin sida om mig och spinner så gott som bara katter kan.

På tv3 är det x-men eller vad det heter men jag kollar bara med ett halvt öga...har ju sett den förut men det fanns inget annat att titta på förrän SCI Miami börjar. Men är kvällen som den var igår så har jag kanske redan somnat eller så hinner jag se det första innan reklamen sen somnar jag i pausen.

Såg det första på Idol igår sen somnade jag med Moa bredvid mig lagom till halv tio och missade utröstningen. Blev lite chockad när jag läste på text-tv i morse att Anna åkt. Det var väl inte det bästa hon gjorde i går men lite gåshud fick jag allt. Tycker att Johan kan åka nu, men då krävs det nog att alla småglin i Sverige får telefonförbud. Inget illa ment Johan men du är inte bäst helt enkelt, och det hela blir inte bättre av att du är i målbrottet!

Tacka vet jag Kevin som är en slags musikalisk kameleont...den killen kommer komma långt. Jag tror till och med att han kommer kamma hem hela skiten!! Och efter det ska han komma hem till vårat hus och bo i min garderob och komma fram när jag vill bli på bättre humör eller bara vill lyssna på en bra och skön röst.....måste tyvär dela med mig av honom till Jossan men det får jag leva med =)

Ojojoj nu tror jag att jag tänt för många doftljus, får nog släcka några och vädra lite. Det sticker i ögonen och kliar i näsan. Börjar känna mig tung i huvudet med. 4 ljus med samma doft var kanske ingen bra idé. Vissa dofter är ju starkare än andra också.....

Nu fick jag en katt i knät, så varmt och mysigt så...men det var mindre mysigt i natt när jag vaknade av Caspers klor i min högra fot. Jag hade troligen sparkat till honom i sömnen och han blev förbannad. Och när jag försöker komma ur hans grepp klipper han tag i andra benet, så nu ser jag ut som en nåldyna på höger fot och vänster ben. Mindre skoj. Så de första jag gjorde när jag kom hem från jobbet var att klippa klorna på båda katterna. Det tyckte de inte om men som tur är så är de inte så långsinta mina katter och förlät mig ganska så fort.

Hade tänkt mig ett bad i lugn och ro nu när jag får vara lite för mig själv men vågar inte lägga mig ifall att jag somnar. Man vill ju inte riskera att drunkna liksom. Så det är nog lika bäst att låta bli =) Jag får klä om till nattsärken och krypa ner i sängen istället. Kanske knapra lite godis till tv´n. Det är ju faktiskt lördag idag.
Jo så får det bli...hoppas Tommy inte är alltför pratglad när han kommer hem inatt bara. Jag ska ju upp vid sex imorgon igen....ha en fortsatt trevlig kväll, nu ska jag hasa till sängs...ska bara komma ihåg att släcka alla ljus!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas det gått bra att jobba gumman. Är du ledig några dagar nu? Blir det shopping på tisdag? Har du flirtat med Tommy;). Kram

Sandra sa...

Haha flirta med honom när det gäller shopping är ungefär som att flirta med en staty...
Idag jobbar jag, är ledig tisdag, jobbar onsdag och torsdag. Men sen är jag ledig hela helgen!

Anonym sa...

Snygg bakgrund. Lite juligt och härligt. Tack för utmaningen, jag fattade det här med mapparna, men inte om jag skulle utmana andra osv. Så jag hoppade över det denna gången. Hänger gärna på en annan gång.
Kram Mariah

Sandra sa...

Tack snälla...det är lugnt med utmaningen..man behöver ju inte göra det bara för andra säger att man ska det =)
Tänkte att eftersom det är första advent på söndag och alla är så juliga och pyntar så måste ju jag med göra det! Kram

Blogg listad på Bloggtoppen.se