Medarbetarsamtal

Ja precis det var jag på i morse. Var lite nervös innan för vad för sorts frågor jag skulle få svara på och om vi skulle prata lön och sånt men så illa var det inte. Vi pratade mest om mig och mitt sätt att se på saker och ting, vilka kompetenser jag hade. Och vi kom fram till att jag egentligen är lite för "överkompetent" för mitt jobb, men eftersom läget med jobb och sånt ser ut som det gör idag så blir jag nog kvar ett par år till. Men både jag och min chef ska hålla ögon och öron öppna för andra ställen som jag kanske kan byta till för att få ut mer av min kompetens. För man vill ju utnyttja den kompetens man har och på så vis utvecklas som person. Sen så diskuterade vi lite annat som stod på papprena. Jag fick positiv kritik från chefen och hon tyckte jag skulle fortsätta i den andan jag haft på sista tiden (läs åren).

Tog en snabbis på stan förut och hann med två fikor med två olika personer. Inhandlade ny sulky eftersom den andra rasade samman och så blev det en liten åkpåse med. Börjar bli kallare nu men jag vill inte börja med overallen riktigt än för vad ska då skydda min lilla plutta när det blir riktigt kallt? Sen åkte jag hemåt, dammade av lite och nu ska jag bara ta hand om diskbänken med men passade på att käka lite och så var jag ju tvungen att kika igenom lite bloggar och min mail. Är ju beroende som ni vet.
Mamma hämtar upp Moa på dagis så det behöver jag inte bry mig om idag....rätt skönt att inte behöva stressa iväg när man har en massa annat att fixa med här hemma. Och mormor är ju favoriten hos Moa så hon sken upp som en sol när hon fick veta vem som skulle hämta henne imorse.

Imorgon blir det tidig morgon igen för jag ska på föreläsning med jobbet. Det är en pappa som ska föreläsa om hur det är att ha ett barn med ett handikapp...titeln innehåller en massa konstiga ord men jag tänkte bespara er den informationen för det är inte alla kanske som förstår vad det är iallafall...har med hjärnan att göra iallafall. Knappt jag förstår vad som menas med de fina orden. Men iallafall....det ska bli intressant att lyssna på honom iallafall och sen diskutera kring ämnet med jobbarkompisarna.

Är lite nervös för min dator...den har börjat göra en massa konstiga ljud så nu måste jag agera snabbt, få ut alla mina tusentals kort och annat viktigt innan den väljer att braka helt. Pappa har Tommys dator hemma hos sig på lagning och det ser ut som om min älskare kommer gå samma öde till mötes! Snart...mycket snart.

Senare vid femtiden ska vi då äntligen åka till huset igen. Åååå vad jag ska mysa runt och kika och planera. Det är låååångt till februari men snart så är vi där, med vårat hus och kan börja sätta vår prägel på det. Åååååååhh vad jag längtar.

Och ikväll är det date med chipsmaffian igen. Vi ska äta en massa gott och onyttigt, tänkte bygga på några extrakilon till de jag redan har =) och så blir det som vanligt prat och mys framför kvällens tv´serier.

Men nu är det dags att fortsätta ute i köket...så de blir rent och fint igen. Måste öva nu på att vara mer ordningssam och städad. Hur blir det annars i huset sen!? *fniss*

6 kommentarer:

Vildängel sa...

Skönt att de gick bra på samtalet idag. Men de hade ja ju redan på känn att de skulle göra.. Tack för titten igår!! Ha en trevlig kväll med chipsmaffian.. Kram

Anonym sa...

Kul att det gick bra på medarbetar samtalet. Jag har mitt i början av december så jag hoppas att mitt går lika bra. Roligt att ni köpt hus. Inte så långt ifrån Linda hörde jag. Lycka till med det. Vi hörs, ha det. Kram Mariah

Sandra sa...

Tack så mycket miahmariah, hoppas ditt samtal går lika bra som mitt. Jo det är jätteroligt att köpa hus. Jag blev ju inte mindre sugen på att flytta in när jag var där idag =) Kram

Tack vildängel för att jag fick komma in innan jobbet, det var ju rått och kallt därute! Kram

Anonym sa...

Du förtjänar det beröm du fick idag.Du är en duktig,snäll och fisgalen arbetskamrat ha ha haaaa!
Vi syns i morg 09.30 kram linda

MADELEINE sa...

Vilken underbar bakgrund!! Lycka till i tävlingen hos mig ;-) Är du med i dom andra oxå?

Sandra sa...

Tack Linda! Lite galen och lite fisig måste man vara annars är livet inget roligt =) Kram

Madeleine; Tack så mycket! Nej jag är nog inte med i de andra tävlingarna...har anmält mig till så mycket så jag har ingen koll lämgre! =) Kram

Blogg listad på Bloggtoppen.se