God fortsättning på julen....


Ja nu sitter man här och lugnet har lagt sig i kroppen, julstöket är över och jag är ledig från jobbet fram till på måndag. Så nu kan man sitta ner i lugn och ro och inte behöva bry sig om stress och annat. Och jo jag vet att man inte ska stressa och så över julen men kan man låta bli när man ska fara fram och tillbaka hit och dit?
Nästa år ska iallafall vi ha hand om juldagens firande och det blir skönt att slippa fara då. Inget illa ment till er andra men det tar faktiskt på krafterna att fara så som vi gör och speciellt när man inte kan ta sig någonstans för egen maskin, då vi inte har egen bil och körkort. Men tack till er som ställer upp och kör på oss när vi behöver det...ni är guld värda!

Slog ihop några kort från julafton så ni ser att det faktiskt har firats. Snön kom ju faktiskt på julaftons morgon men inte i några mängder. Moa öppnade paket nästan hela tiden tycker jag och så åt vi en massa god mat. Under kvällen innan jag åkte och jobbade lektes det med en del leksaker som Moa fick och så satt vi och bubblade om allt mellan himmel och jord med varandra.
Juldagen firades i Hallsberg med god mat och julklappsutdelning. Barnen blev som vanligt överrösta med julklappar och roligast var det nog att se allt lilla Eve fick. Moa var mest intresserad av Eve´s leksaker än sina, varför är det alltid så?
Vi vuxna hade ju julklappslek och slogs om en massa roliga klappar som började på bokstaven N. Tommy lyckades få tillbaka sin egna klapp som han köpt, nubbeschack, och jag öppnade ett paket med en nackmassageapparat i som jag fick behålla tack vare att folk varit så påhittiga och hittat en massa bra saker på bokstaven n som alla ville ha. Men i slutändan tror jag alla blev rätt nöjda, det är ju bara en lek liksom. Det är dumt att tjura i juletider eller hur? På hemvägen var det lite halt och en himmla massa eländig dimma men vi tog oss hem och jag hann i god tid till jobbet. Men jisses vad trött jag var när jag kom till jobbet....trodde aldrig klockan skulle bli elva så jag fick sträcka ut mig i joursängen. När det väl var dags skulle jag kika på sista timmen av en Piratesfilm men somnade i första pausen och vaknade vid sex av att hela rummet var så ljust, och tro fan det när man somnat till tv´n. Så de var bara att stänga av och somna om en liten stund innan det var dags att gå upp.

Under gårdagen var vi en svänga på stan...förstår egentligen inte varför man envisas med att varje år gå ner dit när man vet att det är mellandagsrea och hela stan är full av folk som ska handla eller byta julklappar som de inte vill ha eller som inte fungerar.
På kvällen fick vi sällskap av Jensa, Larsa, Mia och Mange. Vi spelade lite kort och köpte hem skräpmat från Rimini. Jag måste ju skryta lite med att jag lyckades vinna sista omgången av texas och kom tvåa en gång. Brukar inte gå så bra för mig annars så de va rätt skoj.

Idag blev det den sedvanliga lördagsfikan på Ströget med mamma, pappa, farmor, Jensa, Tommy(morbror) och Marie. En snabbsväng på stan hann vi med också men Moa har en tendens till att tjura till när vi är på stan och då är det inget roligt. Och idag var inget undantag så efter en stund bestämde vi oss för att åka hem istället för att släpa på en tjurig tjej som inte tyckte om varken oss eller någon annan som pratade med henne. Jag började med maten när vi kom hem och sen har jag mest bara slappat efter det...fixade med räkningarna och adressändringen också så det är gjort. Och nu så sitter jag här då och tänker inte göra speciellt många mer knop idag. Kvällis och sen mys framför tv´n låter som en bra ide, eller?

Imorgon får vi besök under eftermiddagen av Lissan och Johan. Vi ska prata kryssning och annat. Köpte lite vin idag så jag hoppas att Lissan är lite sugen och inte ska jobba alltför tidigt på måndag, om hon ska jobba överhuvudtaget vill säga. Jag har ingen aning om hur frisörer jobbar såhär i juletider. Johan får väl dricka dricka för jag antar att han kör...sorry gubben men du får spara dig till kryssningen =)
Så under förmiddan imorgon blir det lite städ och handling innan mjölbyborna kommer.

Nee nu måste jag resa lite på mig...arslet har somnat på mig. Sitter man fel då eller vad kan det bero på? Kanske skulle kolla vad vi ska äta till kvällis och sen vara lite social med resten av familjen...inte för att de verkar så myssugna just nu. Tompa spelar tv´spel med Larsa och Moa är på sitt rum med Emi och leker med alla julklappar hon fått. Så.......jag får väl sitta här och titta på när de spelar eller nått =)

Ha de bäst....kramers

2 kommentarer:

Lisandra sa...

hi hi vin låter riktigt nice, så länge detb är vitt;) börjar inte förns 10 på måndag:)
ser fram emot imorrn!
kram

Sandra sa...

Klart det är vitt vin...rött får man bara huvudvärk av och så är det inget gott heller =) Ses om några timmar! Kram

Blogg listad på Bloggtoppen.se