Jobbhelgen är över...

Och jag kan pusta ut ordentligt. Nu ska jag inte jobba förrän julaftonsnatt. Meen vad pissigt tänker ni säkert men för mig är det rätt lugnt. Jag har ju journatt så jag får förhoppningsvis sova hela natten. Så jag hinner ju vara med på allt julfirande ändå.
Nu är klockan typ tjugo i två på eftermiddagen och jag har precis gått upp och mumsar i mig en panpizza....orkade fan inte laga nått avancerat när bara jag skulle ha. Tommy drog till Linköping och Moa är hos sin farmor och lillfaster. Så nu tänkte jag att jag skulle klä på mig, fixa till burret, eller bara dra på en mössa och knalla ner på staden en stund. Har ju två kransar och lite ljus att inhandla. Måste ju upp till kyrkogården och göra lite fint såhär vid jul.

Dessutom så har jag fått lov att handla lite kläder så här inför jul och nyår...Tommy mummlade nått om att han gjort av med lite mycket pengar i fredags så det var inte mer än rätt att jag fick handla lite om jag ville...Älsklingen är bra rolig han!

Men först måste jag ju bara säga att i lördags hade jag en så trevlig förmiddag (och eftermiddag med). Chipsligan träffades en stund för att byta lite julklappar och det är ju helt sjukt roligt att se hur kreativa en del kan vara. Utav Jossan fick vi varsin dvdfilm där hon på ett så fint och kärleksfullt sätt hade satt ihop en historia om alla oss tjejer, hur hon mött oss och hur vi kommit att bli en del av hennes liv. Nu kom ju jag in på sluttampen men hon hade lyckats få med mig som en joker och lyckades så himla bra. Av Lina fick vi varsitt halsband och en porslinsängel, för hon tyckte ju att vi var hennes änglar. Anna tyckte vi skulle få lyxa lite och hade slagit in varsitt paket med ansiktsmask och rengöringsskrubb. Det ska jag spara till jag premiärbastar i mitt nya badrum i huset! Svägo Maria hade stött på lite oväntad tidsbrist (moa var ju där och härjade omkring) så hennes klappar kommer senare så nu väntar man med spänning på dem.
Efter den fina och roliga lilljulen var det dags för en liten tripp till Maria och Mange. Mange fyllde ju år och hade lite kalas. Det bjöds på mat och fika och gott sällskap. En himla massa folk satt och pratade och umgicks. Efter några timmar så var det ju dags för mig att jobba igen så då var den roliga och fina dagen över. Men oj vad trött jag var på kvällen på jobbet sen. Det tar på krafterna att umgås med nära och kära men gud så trevligt att känna att de finns där och tar emot en om man snubblar.

Tack tjejer för de fina klapparna och tack för att ni släppt in mig på era kvällar. Jag behövde lite omväxling i mitt gamla vanliga liv och jag kan säga att ni fyllt det med både ljus och värme. Så TACK, ha en riktigt god jul och ett gott nytt år! Ser fram emot nästa date....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv för att du tog in något väldoftande i mitt hem. Ungarna har dock missförstått det hela och vill äta upp ljusen. Vet inte vad jag gjort för fel i deras uppfostran ;-)

Och jag hoppas att tjejkvällarna snart är igång igen efter julen!

Sandra sa...

Haha ja en del ljus luktar ju som godis, och ser ut som det med. Kul att det uppskattades! Kram

Anonym sa...

God Jul!!!

Anonym sa...

Ha en riktigt god jul.
kram Mariah

Lisandra sa...

God jul gumman! o tack så mkt för julkortet ni va så fina så:)
puss

Blogg listad på Bloggtoppen.se