Go´kväll

Måste säga att jag inte kan låta bli att fundera lite fram och tillbaka på hur livet är funtat. Vad är meningen med det, ska man verkligen bli så pass ledsen och sårad som man blir? Är det verkligen meningen att så många på så kort tid bara ska försvinna ur ens liv? Hur mycket ska man orka med? Fick veta i tisdags att en nära vän till oss har förlorat sin bror, han hade bara somnat in och gick inte att väcka på morgonen. Jag fick en kall känsla i magen och visste inte om jag drömde eller inte. Ska det verkligen vara såhär? Två små barn och en urgullig kvinna har förlorat sin pappa och man. Alla mina tankar och känslor tas upp av det här. En massa kramar till de anhöriga. Jag kan inte beskriva med ord hur ledsen jag är för er skull......

Igår var det dags för julbord med jobbet. Eller ja, med två av mina jobbarkompisar och en massa annat folk som också är anställda inom Motala Kommun. Det var trevligt med en massa god mat och gott att dricka, men drickat var rätt så dyrt. När vi tre käkat klart och kikat på lite underhållning åkte vi hem till J för att dricka lite mer och sen gå ner på stan. Hamnade på Brygget, där var det dött, ett band skulle spela men hade paus när vi kom. När vi varit där en liten stund tappade jag lusten och bestämde mig för att bege mig hemåt. M skulle också dra sig hemåt, så när han klev in i sin taxi beställde han en till mig med och medan jag stod utanför och väntade på min taxi så satte bandet igång och spelade och jag kan säga att det var tur jag bestämde mig för att dra för bandet var inte riktigt min stil. Musiken var det väl inget fel på egentligen men jag är riktigt allergisk mot när killar i band inte kan sjunga utan skriker/mummlar ut sitt budskap i micken!! Är det inte meningen att man ska kunna höra vad texten handlar om? Är det inte ett budskap man försöker förmedla i en text?

Jaja, jag var hemma iallafall straxt efter tolv och min kära sambo blev riktigt förvånad när jag kom hem så pass tidigt och inte ens var onykter.

Tommy gick upp med Moa till dagis i morse så jag fick sova lite längre än vad jag brukar. Sen när jag vaknade hade han gjort frukost till mig, god smörgås och kaffe. Älskling kan ibland!

Softade i soffan tills det var dags för mig att hämta Moa på dagis. En promenad dit och en promenad hem. Skönt med lite sol för en gång skull.

Sen blev det soffan igen, Tommy fixade maten idag, pasta och köttfärssås (på burk dock). Skönt att för en gångs skull inte behöva stå i köket och laga en massa mat. Hamnade visserligen där inne ändå framåt kvällskvisten men det var bara för att griljera våran julskinka, så det var bara roligt. Så nu vet ni vad vi åt till kvällsmat med då. Skinkmacka med varm oboy...mysfaktorn var på topp hela dagen här idag. Svärmor var förbi på lite fika med mellan lunchen och kvällsmaten, så trevligt så. Imorgon ska hon ut och valla sin son på Wetternmagasinet, det är någon dansbandsgrej, tur att jag ska jobba =). Moa ska till sin faster Maria och sova över, äta en massa gottit förstås och bli så bortskämd som bara Moa kan bli.

Längtar med spänning till lördag då man får tjuvstarta julen. Ska till Jossan och byta lite julklappar och snacka skit. Ska bli så skojsigt så. Mina julklappar är väl lite mesiga jämfört med vad de andra knåpat ihop men jag känner dem ju inte så väl än så det är svårt att knåpa ihop något personligt till dem då, får slå på stort nästa år istället =)

Nu ska jag se färdigt på Nytt Läge och sen är det final på Hells Kitchen som man bara måste se. Sen är det sängen som gäller så jag orkar med stan och jobb imorgon. Natt natt....

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det är verkligen läskigt hur fort saker kan ändras, Man måste komma ihåg att inte ta varann för givet, en dag kan det vara försent.. Jag tänker oxå massor på det här och blir så ledsen för deras skull...

Ska bli så mysigt att ha lilltrollet imorgen. Snuttungen=)

Och på lördag blir det tjejmys.. Underbart.

Ta hand om dej raring. Kramar

Sandra sa...

Tack detsamma Maria! Kram

BTW de va ingen final idag...blir nästa vecka...suck!

Sandra sa...

=)Skoja tydligen bara...är lite snurrig ikväll...

Anonym sa...

Jag har ingen aning om vilka du skriver om, vem det är som somnat in, men det låter helt hemskt. Och det är ju när sånt händer som man verkligen ser sig omkring och uppskattar vad man har. Man är så jävla lyckligt lottad. Nu.

Och jag längtar som fan till lördag. Är dock fortfarande inte färdig med era julklappar, haha. Börjar känna viss panik nu ;-)
Och angående dina julklappar? Vi hade ju inte ens bestämt att vi skulle byta såna, så ingen har räknat med att du ska ha några med dig heller.

Sandra sa...

Nej du Jossan...ingen jul utan klappar. Klart ni ska ha några..

Charmed sa...

Usch då va de låter otäckt de där..
Man ryser..
Stackars..

Nu till nåt roligare:
Ha de så kul på er tjejkväll allihop.. Kram

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Jag fick oxå ett "liknande besked" i går..Har inte fattat det än o vet inte om o när jag kommer att göra det heller =/ Så tragiskt..så orättvist. Man ska verkligen ta vara på all tid man har med nära o kära för rätt var det är så "försvinner" dom då man minst anar!

Kramar

Sandra sa...

Urika; ja fy vad hemskt det är och man kommer aldrig bli van vid detta hemska öde heller. Man blir stum varje gång man blir drabbad. Kram till dig och de det berör!

Charmed; Tack ska du ha!

Blogg listad på Bloggtoppen.se