Trött

Ungefär såhär kände jag mig i morse när mobilens larm ringde halv sju. Hade knappt sovit något överhuvudtaget kändes det som. Var hos Jossan igårkväll och bubblade en massa skit och glodde på tv med resten av pinglorna (nästan alla iallafall) och klockan var väl tolv innan jag kom därifrån. Väl hemma, cykelturen höll på att knäcka mig, så fastnade jag framför tv´n en stund innan jag somnade. Och när jag väl somnat så vaknade Moa och fick tokjucket för att det var jag som försökte hyscha på henne istället för pappa! Jag tror hon är pappas lilla tjej det där!
Klockan var väl närmare tre när jag kollade på den sista gången innan jag kunde somna om.

Vem fan gav mig min hjärna? Önskar jag kunde koppla ur den på natten så jag bara behövde lägga skallen på kudden och somna direkt. Så där som Tommy har en förmåga att göra. Säga godnatt, lägga sig tillrätta och sen snarka gott efter 3 minuter.

Snart kommer det någon och ska kolla på våran lägenhet och de får verkligen ta den som den är. Det ligger grejer överallt men vi har faktiskt ingenstans att göra av sakerna längre. Det är fullt i förrådet så där kan vi inget ställa heller. Hela köksbordet är fullt med julklappar som ska slås in och sovrummet är fullt med tvätt och med en madrass på golvet. Det enda som är någorlunda städat är Moas rum och vardagsrummet. Men det kanske är bra för dem att se hur man kan möblera och hur litet det egentligen är....För lägenheten är fan inte stor...inte om man har mycket grejer iallafall.

Så fort lägenhetskikarna har gått ska jag lägga mig i sängen och försöka sova några timmar för inatt är det dags för jobb igen. Har varit hemma en vecka typ...och man blir satans rastlös efter ett tag faktiskt. Även om man är sjuk och inget orkar göra så blir man faktiskt trött på att vara sjuk och vill komma ut och göra nått.
Så igår var jag nere på stan en sväng, alldeles själv. Det var riktigt skönt att strosa omkring, kolla in julklappar, handla lite och sen bara gå och kika på folk och fä. Träffade Madde och Enoks en snabbis inne på LillaHem och tog en latte innan det var dags att knalla vidare. Handlade lite på Östenssons och åkte hem, slog in lite klappar, fixade kvällis och sen tog jag biken till Jossan. Cyklade fort som fan för att inte möta någon polis, lyset slocknade så fort jag satte mig på cykeln och jag fick det inte att funka igen och jag orkade inte gå in igen för att byta batterier...som vi säkert inga har heller!

Nej kamma till sig lite så man inte ser ut som ett troll när de kommer hit!

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se