Äntligen

Ja nattveckor är ju lika med sömn och inte lika mycket tid för annat. Ni har inte blivit så uppdaterade med andra ord men ni gråter nog inte för det tror jag. Finns ju annat här i livet som är mycket viktigare än att blogga och att läsa andras bloggar, så som att umgås med familj och nära vänner. Att ta en fika på stan med kompisarna du inte träffat på länge, att prata i telefonen med kusinen i en annan stad eller att bara gå och lägga sig klockan halv sju en kväll och mysa med familjen till en bra film (inte i den här ordningen kanske men ni fattar vad jag menar). Eller som vi nu får göra. Flytta en massa grejer, städa och dona, bestämma färg och tapeter, plantera om blommor, basta och bada bubbelbad!

Äntligen har vi fått nycklarna till vårat alldeles egna hus. Lånen är tecknade och allt är betalt. Så som vi har längtat sista tiden, så har jag nog nästan aldrig längtat efter något (förutom när jag gick över tiden med Moa. åtta dagar kändes som åtta år). Ja nu vet vi vad vi har att göra framöver.
Förutom mitt riktiga jobb då som måste skötas, så har jag kurs att gå också i februari, ska ju bli arbetsplatsombud/skyddsombud på jobbet. Och sen är det en datakurs/schemasättning som ska gås igenom också. Fan jag kommer ha att göra alltså. Och som sagt uppe på det ska man hinna med att flytta och städa ur lägenheten. Om jag inte haft stressmage innan så lär jag nog få det. Men det kan jag leva med. Det är ju bara roliga saker som ska göras egentligen så det är ju dumt att klaga. Finns andra människor som klagar så pass så det både räcker och blir över ändå.

Ja som ni förstår så var vi nere i huset idag när vi fått nycklarna och skrivit alla papper som var nödvändiga och vad lustigt det kändes att för första gången kliva över tröskeln till ett stort hus som verkligen var ens eget! Mäktigt!

Har inte tid att sitta här...ska packa lite, lägga Moa, kanske packa lite till och sen mysa till en film innan det är dags att sussa!!! BYE

8 kommentarer:

Anonym sa...

Äh, nu förstår jag inte alls. Skulle det vara något speciellt med att ha ett eget hus? ;-)

Lisandra sa...

Åh så kul:)
Är så himla glad för eran skull:) ser fram emot att få komma o se huset sen:) kram

Lisandra sa...

Åh så kul:)
Är så himla glad för eran skull:) ser fram emot att få komma o se huset sen:) kram

Lisandra sa...

Åh så kul:)
Är så himla glad för eran skull:) ser fram emot att få komma o se huset sen:) kram

Anonym sa...

Åh vad härligt! Förstår att det varit låååånga veckor nu :D GRATTIS till huset & Hälsa min kusin, Tommy alltså ;) Kramar Anna

Sandra sa...

Men Lissan då! Inte behöver du upprepa dig så! =)

Nej du Jossan så speciellt är det nog inte...bara ännu en vuxenfaktor antar jag =) Nu är det bara volvon och vovven kvar.

Tack Anna, Tommy hälsar tillbaka.

Anonym sa...

Va? Men vilket svar?! Haha. Du är ju knäpp. Det är ju JÄTTESTORT med eget hus! Det är det bästa som finns! Jag vill aldrig nånsin tvingas tillbaka till lägenhetslivet igen!

Och det ska bli kul att få gå husesyn. Den där bastun ska jag förövrigt prova också. Vill du vara med?

Sandra sa...

Haha Jossan, skojjar ju lite med dig bara...Självklart är det jättestort att flytta till hus och allt vad det innebär.
Bastun ska vi prova måååånga gånger! Hihi

Blogg listad på Bloggtoppen.se