Klagomål

Ja, jag har ändrat bloggen lite igen som ni ser men efter en del klagomål så kände jag mig lite tvungen till det. Är ju inte meningen att det ska vara ansträngande att läsa. Det ska ju flyta på bra ju =) Så nu får vi hoppas alla är glada och nöjda. Jag är det iallafall (för stunden). Finns ju en del bakgrunder att välja mellan där ute i stora internetvärlden liksom.
Läste någonstans förra veckan om bloggar och om man vill hålla sig populär och få många läsare skulle man byta bakgrund ungefär en gång i månaden. Men det låter extremt tidskrävande så det tror jag att jag struntar i. Det krävs ju att internet funkar i huset med annars blir det svårt med blogg och annat...men jag ska hämta ett paket på posten och sen blir det testa av någon dag snart. Man måste ju kolla så att allt funkar som det ska. Likadant med televisionen. Den kan man ju inte leva utan och nu har vi skaffat en sån där inspelningsbar box så vi kan spela in mina program som jag missar när jag jobbar som jag gör. Snacka om I-landsproblem men det är så det ligger till här i världen.
Läste för ett tag sen att någon tyckte att man skulle kolla mer på nyheterna och att man skulle sätta sig in mer i omvärlden, alltså vad som händer utanför Sveriges gränser antar jag då, så att man kunde tala med sina barn om allt det där men jag tror inte det hjälper, inte för mig iallafall. Jag blir bara deprimerad, känner en stor maktlöshet. Hur kan lilla jag påverka något så stort som ett krig i Gaza och ännu mer maktlös känner jag mig när jag ska försöka förklara det hela för ett barn. Det är ju inte så att jag tänker hålla min dotter i en liten bubbla där allt är bra och vackert, nej hon ska få vara med och upptäcka den verkliga världen och jag ska guida henne genom livet så gott jag kan. Men att sitta ner och kika på nyheterna tillsammans...nej inte nu, inte än, inte sen. Kanske om hon ber om det (om jag inte minns helt fel så ingick det väl i undervisningen i skolan att läsa tidningar och kolla på nyheterna. Sen pratar dom i klassen om vad som hänt i veckan) då kan jag ställa upp. Är jag en dålig förälder nu? Nej inte alls, jag är bara jag och det trivs jag med!
När man jobbar natt såhär som jag gör just nu hinner man tänka en hel del på en natt. Många tankar hinner fara igenom huvudet och slås bort lika fort igen. Men en del saker hänger sig liksom fast där inne någonstans och vägrar släppa taget om vad det nu hänger i. Ibland är det rätt roligt att sitta och fundera och spåna på saker och man kan komma fram till de bästa lösningarna. En del tänker bra när de skiter men jag tänker bra när jag jobbar natt.
Men nu sista tiden har det varit ganska irriterade tankar som har hängt sig fast och jag blir inte kvitt dem hur jag än gör. Det är så irriterande men jag kan nog inget göra åt det heller. Förstår bara inte varför vissa vuxna människor behöver bli som småbarn så fort de blir förbannade över något. Att öppna munnen är visst bara bra ibland, och det är tydligen bara vissa det gäller. Men alltid stör man sig på något och det går ju över så småningom det vet jag. Det är tur att man inte är långsint iallafall. Hur gör ni för att inte tänka på irriterande saker? Tell me!!
Den här natten kommer gå fort om jag aktiverar mig lite känner jag. Tänkte kolla in lite heminredning och annat till lilltrolls rum och till stortrollens rum. Finns mycket roligt man kan göra och dyrt men jag tänkte kika runt och få lite tips och sen kanske man kan finputsa lite och göra om till egen design så kanske det blir lite billigare =) Eller vad tror ni? Ska ner och ta en massa före bilder i dagarna som sen kommer läggas ut till allmän beskådan när efter bilder också finns färdiga. Kommer bli riktigt skoj det här.
Nu ska jag surfa vidare en stund och sen är det Fredagen den 13:e - del 4 på tv. Alltid bra med den genren (<--- stavas det så?) på film när man jobbar natt för då håller man sig definitivt vaken. Nu är ju inte de här filmerna så läskiga och jag är inte den som blir rädd i första taget av filmer men det är alltid läskigare att titta på dem när man är ensam.
Hoppas alla som får sova har det varmt och gottit i sina sängar...natti natti!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa du! Ta dina tankar med dom det berör, kanske löser många knutar för dej! Bara en tanke!

Sandra sa...

Ja du anonym...Det har jag redan gjort och det hjälpte inte speciellt mycket. Men tack för tipset.

Blogg listad på Bloggtoppen.se