JAG är jag och du är DU

Att vara som jag är,
Att tycka om mig själv och att förlåta mig själv.
Att säga nej, utan att känna mig självisk.
Att både känna och uttrycka ilska.

Att be om hjälp och om vänskap.
Att bli behandlad som en människa.
Att ibland vara ologisk.
Att göra misstag, och att ta ansvar för vad jag gör.
Att ändra mig.
Att säga: Jag vet inte.
Att säga: Jag håller inte med.
Att säga: Jag förstår inte.

Att få respekt för vad jag tycker och tänker.
Att få mina behov betraktade som lika viktiga som andras.
Att berätta om mina behov för någon.
Att bedöma mitt eget beteende och ta ansvar för vad mitt uppträdande,
mina känslor och tankar får för konsekvenser och må dåligt fast andra mår bra.

Att utvecklas, lära nytt och förändras.
Att ibland ställa krav på andra.
Att må bra fast andra mår dåligt.

Jag är jag och du är du...vilken tur att vi är så olika.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Fast det här går inte riktigt för sig. Ska du ha sådär snygg header så måste jag ju göra om hela min sida, för nu känns den som en påse bajs i jämförelse.

Är det du som har gjort den?

Sandra sa...

Japp..hittade en sida som man kunde göra massa kul på!! scrapblog.com

The One and Only sa...

jäkligt bra text måste jag säga...

Anonym sa...

Men va fan, jag gick in på den där sidan, tyckte den verkade helkul, men det kostar ju pengar? Jag har fan inte råd att fastna i ett scrapnät, haha.

Sandra sa...

The One; tack, hittade den på nätet! Men kommer inte ihåg sidan. Man springer på mycket när man surfar runt

Sandra sa...

Jossan, de e bara vissa mönster som kostar pengar. Man får nöja sig med gratisgrejerna

Anonym sa...

Upptäckte det nyss! Åh, vad roligt! Värsta orgasmretaren! Hur ska jag hinna med det här också?!

Sandra sa...

Jossan du får dra ner på sömnen, det är nog det enda! =)

Charmed sa...

Fiiin text snadra..o fiiin blogg då..

Sandra sa...

Tack tack!

Blogg listad på Bloggtoppen.se