*#¤&¤*#"#¤

Ja herregud jag är verkligen en olycksfågel eller vad man nu säger. Dagen började väl bra, förutom att Moa satte sig på tvären och inte ville kliva upp ur sängen och gå till dagis, men vem vill kliva upp från värmen i sängen till en kall soffa och klä på sig när man sover som bäst?
I snörusket tog jag stora kliv mot dagis och svor mig trött på att det inte var skottat där jag ville gå så att det tog längre tid än vad jag räknat med att knalla till dagis. Och väl framme så var det bara att parkera vagnen i vagnsskjulet, men där tog det stopp, eller rättare sagt så sa det pladask! Jag tog i för mycket när jag skulle över den lilla tröskeln av snö som låg utanför och rätt som var det var så hade benen försvunnit under mig och jag satt på arslet. Och givetvis så träffade jag så rätt att svanskotan blev mosad under mina 68 kilon. Och alla ni som är lika klantiga som lilla Sandra vet hur in i helvete ont det gör när man suttar i sådär! Och det blev ju inte mindre pinsamt av att fler mammor såg det hela plus vaktmästaren som stod längre bort och skottade snö. Men stolt som man är så kan man ju inte erkänna att det faktiskt gjorde så ont så man bara ville skrika rakt ut utan när de frågade om det gjorde ont så höll man tårarna tillbaka, bet ihop och sa att det såg värre ut än vad det var. "rumpan dämpade fallet" sa jag lite snyggt och log, tog Moa i handen och gick in på dagis. Sen när jag väl var ute så släppte jag allt och fällde i min ensamhet en tår eller två medan jag väntade på bussen ner till stan (kunde inte knalla den vägen med smärtan). Tog sen en fika i väntan på ett möte jag skulle på och peppade mig själv för vad som komma skulle. Efter mötet blev det en sallad på stan och lite kik i affärerna...reafyndade en ny scarf och en tröja, allt för 79.50!! Duttig ja e´!
Mötte upp jobbarkompisen och sen kan ni gissa vad jag gjort resten av dagen...jo just det, jobbat!

Imorgon ska vi ta tag i hemmet, som alla vet så ska vi flytta snart och bör därför kanske komma igång med packandet. Och under kvällen blir det ännu ett möte med chipsligan med snack om ditt och datt och ingenting och så ska vi nog försöka könsbestämma en kisse...för även hankatter kan ha tuttar...faktiskt så är det så! Du är för go´du A! Du förgyllde en tråkig kväll på jobbet idag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

men liksom hur skulle någon som jag ha en aning om något sådant heltokigt... o jag som drog till med att jag var smart o bra.. haha tji fick jag.. ses imorrn! ;)

Anonym sa...

Imorgon blir det skvaller på hög nivå, haha, cirkusen är i stan!

Sandra sa...

Haha Anna, smart och bra är du nog iallafall. Att alla latter har tuttar är väl inte lätt att veta som förstagångskattägare! =)

Men vad kul Jossan med lite cirkus! Hoppas du inte glömmer massören till mig!

Charmed sa...

Strular det med "könsmötet", så kalla på mej.. har ju vanan inne lixom om man säger...
Pözz

Blogg listad på Bloggtoppen.se