En ängel bor i ditt inre
Ingen kan se den
Ingen vet om den
Men den finns i ditt hjärta

Den ger dej tröst och stöd
Finns när tårar rinner
Finns även där när glädjen strålar

Dess vingar må dej kittla
Tills du skrattar av glädje
Tills dagen tar slut
Men fortfarande finns den

Du fick den vid din födsel
Av dina förfäder i himlen
Av de som älskar dej
Mer påtagligt än själva livet
Ett stöd för dej för alltid
Med dunlätt kraft

Med ömhet och värme vakar den över dej, livet ut
Och när dagarna en gång tar slut följer den dej på vägen
Följer dig hem till de dina

Den glittrar och lever i ditt inre
Din ängel överger dej aldrig
Den finns genom livets alla dagar
Den "flyger" i ditt inre
Ger dej kraft och glädje

En ängel i ditt inre bor.....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin dikt. Och du Sandra angående ditt nyårslöfte om att vara en bättre medmänniska och rensa ut energitjuvarna, så tycker jag att det låter som en bra och sund inställning. Det har jag själv gjort en gång i tiden och det är så skönt att bli av med dem. Man kan andas friskt igen. Och din energi kan gå till dem som verkligen är värda din tid och omtanke.
Ha det bäst
kramar mariah

Sandra sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sandra sa...

Tack Mariah. Ibland måste man omstrukturera sig själv för att orka med. Jag och min familj går ju in i en ny era nu och jag känner att min energi ska gå till dem och allt annat får komma i andra hand. Man kan inte släppa allt bara för att andra vill det. Kram

Blogg listad på Bloggtoppen.se