Jag är jag....

Hellu igen...Har inte hunnit med datorn de senaste dagarna. Man måste ju utbilda sig i mellan åt liksom.

I onsdags var det en heldag i stora staden Linköping som gällde. Jag har ju tagit på mig ett uppdrag som arbetsplatsombud/skyddsombud på jobbet så igår var det en så kallad motivationskurs i det. En rätt givande och rolig dag men tröttsamt. Man är ju inte direkt van vid att en hel dag sitta och lyssna på en massa prat och knappt röra sig från stolen man sitter på. Fick ju god mat på Konsert & Kongress som låg en bit från Kommunals lokaler så promenaden dit och tillbaka var typ den motionen man fick och ja givetvis de stegen man tog från och till bussen.

I torsdags var jag på internutbildning för personliga assistenter inom Motala Kommun. Vissa delar var givande medan andra saker lika gärna kunde ha hoppats över. Iallafall om man ser till våran grupp där vi jobbar. Men det var ju inriktat på alla assistenter så då får man stå ut med lite onödig information. Eller det kanske bara var jag som tyckte det var mindre intressant.

Igår var vi på banken och lade upp lånen, hur de ska se ut, vilken del som ska bindas och vilken som ska vara rörlig. En djungel det där men som tur är så är man lite insatt så att man vet lite vad som gäller.
Efter det var det jobb igen, men nu, nu är jag ledig till på måndag. Tog lite semester eftersom att vi ska på trettioårsfest i Hallsberg ikväll. Goa Anna fyller år! Ska bli hur trevligt som helst!

Annars så har väl inte så mycket mer hänt...eller jo! Jag var ju med chipsligan i onsdags kväll med. Jag var duktig och knaprade gurka med dip (ok, jag smakade några chips av Maria). Men läsken höll jag mig borta ifrån iallafall =)

Den här veckan har jag blivit förvånad på mer än ett sätt. Jag har stött på ord som väckt ett nytt tankesätt i mitt liv. Man måste få sådan inblick i livet i mellanåt tror jag för att verkligen se hur en del är och hur de tänker. Det som förbryllar mig mest är hur omgivningen har reagerat och kommit till mig och ifrågasatt en del saker. Vad folk har för åsikt får stå för dem och jag har mitt egna sätt att se på saker. Tänk vad konstigt livet kan te sig ibland. Jag är på ett sätt glad att jag valt den vägen jag gjort men på ett sätt så känns det obehagligt och skrämmande. Jag är jag och det står jag för. Mina fel och brister finns där men jag jobbar på att bli bättre. Jag älskar er alla som står upp och finns där för mig när det behövs. Inget sätt är mindre bra....TACK

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland kan det vara bra att andra utifrån har åsikter men det är ju ändå en själv som bestämmer vad man tycker, känner och står i livet.Jag tycker att det är jättebra när någon annan har någon annan åsikt för det får mig att se saker på ett annat sätt. Ibland kan man snöa in sig och hamna i konstiga tankebanor!Det är det som är underbart med riktiga vänner då får man tycka olika!!!Pözzz Linda.O

Anonym sa...

Om vi inte gjorde misstag och hade fel och brister, så skulle vi heller aldrig kunna förändras. Som du själv skrev så är du den du är, och alla människor är unika. Ingen är perfekt och ingen har rätten att kräva det från dig heller. Jag tror inte på slumpen, människor kommer och går i våra liv av en anledning, och det finns inte någon människa som vi inte har någonting att lära oss av.

Förresten, min dotter sa att hon har lämnat en kommentar på din blogg. Hon hittade din eftersom jag har den sparad i favoriter.
ha en trevlig helg

Sandra sa...

Tack flickor för fina kommentarer! Mariah; jag har läst din dotters komentarer och tycker det är jätteroligt att hon börjat läsa. Hälsa så gott och tacka från mig!

Kram på er och ha en fortsatt trevlig helg.

Anonym sa...

Tjenare. Du har blivit utmanad. Läs min blogg för mer information.

Jennie sa...

Utmanad! läs min blogg för vidare info! Kram Jennie

Blogg listad på Bloggtoppen.se