Guuu sååå trött


Ja när man kommer på sig själv med att sitta på bussen påväg till jobbet och slummra till då är det illa. Såhär trött som jag är ikväll har jag nog aldrig varit när jag ska ha vakenpasset. Vilken tur att jag börjar mina jourveckor nästa vecka.

Kunde ju inte somna i morse när jag kom hem, dels så krånglade magen i vanlig ordning och sen när man väl lagt sig tillrätta och magen lugnat ner sig ja då är det två andra i familjen Joelsson/Blixt som ska leva och röra sig i samma lilla lägenhet som jag ska försöka sova i. Ja alla som bott i en liten trea som våran vet att det är näst intill omöjligt att inte störa någon som ska sova. Det är nog speciellt svårt för en snart treårig tjej att förstå att mamma vill sova för att mamma har jobbat hela natten. För hon ville vara på sitt rum och spela musik på hög volym och dansa. Så vid tolvsnåret gav jag upp och klev ur sängen och fixade käk istället. Sen åkte vi tillsammans med pappa på en liten tur till diverse ställen där de säljer värmegrejer som vi ska installera. Bestämde att killarna skulle komma ut i nästa vecka och fixa offerter på jobbet. Och sen får vi se vem vi ska anlita för att installera den nya värmen.
Efter det blev det några turer till diverse färghandlare för koll av tapet till fondväggen som Tommy och pappsen satt upp. Efter mycket om och men och velande med pris hit och dit hittade vi en som vi båda gillade och som kommer bli så bra där på väggen. Sen släppte vi av älsklingen nere i huset så han fick fortsätta spackla lite. Moa gick till sin faster och lekte medans jag tog en drive på hennes rum och packade hennes saker. Hur i hela friden kan en liten tjej på 2½ år (och lite till) ha så mycket grejer och så mycket kläder? Jaja det får vi rensa sen när vi packar upp...orkade inte sitta med det nu, vill bara få ner allt till huset så fort som möjligt.
När jag var klar med det så gav jag mig på köket en stund. Blev två lådor till där men sen när jag fick för mig att göra rent fläkten över spisen så tog det stopp. Skar mig på en vass kant så det tokblödde från fingret. Då kände jag hur orken lämnade mig och jag slutade för i dag med det mesta.
Blev en snabbkvällis framför tv´n och sen var det dags för mig att gå till bussen. Ännu en natt på jobbet men sen är jag ledig, åtminstone från jobbet. I helgen får vi jobba med flyttkartonger och annat istället, men det är roligt jobb.

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se