Jaa ni...

Så skönt det vore om jag fick gå på semester ett tag. Jag är inte mig själv känner jag, blir sur och tvär för minsta lilla och stackars Tommy får ta alla smällar, förlåt älskling! Jag vet inte vad det är som är knas men jag hoppas att det går över. Det är inte hans fel alls även om jag får det till det! Tur han får träffa grabbarna på lördag så han slipper mig ett tag! =)

Lyssnade på Mix Megapol i eftermiddags och blev så avundsjuk på dem som får följa med Gry på planet vart de nu ska någonstans. Kan inte jag med få följa med...nej vänta nu! Jag kan inte det, ska ju för bövelen på tjejpartaj på lördag!!!

Men herregud vad ska man ha på sig? Hur kan man ha samma problem varje gång? Jag har ju sjutusen olika plagg men blir aldrig nöjd! Hur i hela friden tänker man egentligen? Finns det ingen där ute i min storlek som vill skänka lite kläder till välgörande ändamål, mig alltså? =)

BTW, stegräknandet gör ingen större skillnad ni...varför inte? Jo för Sandra fuskar och äter en massa som hon inte ska och så har hon ingen tid för träning och promenader som hon borde! Så där är anledningen...men kan man verkligen skylla på det? Jag har iallafall ökat mina steg drastiskt. Men det är väl en fördel om man gör rätt och riktigt till punkt och pricka om det ska ge resultat kanske.....Imorgon ska jag iallafall gå hem från dagis om det inte regnar eller nån annan skit kommer ner från himlen!

Tjugo över sju låg Moa i sängen och var klar för natten. Kollade en stund på sin tv men rätt snart hörde jag hur hon snarkade där inne. Ibland blir man förvånad över hur lätt vissa saker ändrar sig. Kommer ni ihåg hur jag beklagade mig för några månader sen om att Moa inte sov i sin säng och hur jag sov så dåligt för att jag hade både barn, katter och en sambo i sängen? Nu är det precis tvärtemot....och sover jag bättre? Nej inte så värst, för jag har inte kommit överens med alla ljud i huset än och jag ligger och oroar mig för att inte höra Moa om hon vaknar (trots att hon har en grind och inte kommer ut från rummet). Katterna knallar omkring och det stör jag mig på med, men allt handlar väl om anpassning. Om ett tag reagerar jag inte alls på det jag stör mig på idag. Eller?! Jag har kanske hittat andra saker att störa mig på tills dess....=)

Nej nu grusar det i ögonen och sängen lockar. Ska läsa lite bok innan jag somnar. Har en del böcker som står och väntar och det är bäst att läsa mycket nu annars får jag nog inte fylla på förrådet när bokrean startar...

Sov gott mina vänner...och alla andra med förstås! En god natts sömn behöver alla!

2 kommentarer:

Charmed sa...

Jaa, men shit, vilket dilemma det är på oss tjejer jämt när det vankas fest eller nåt.. Det ska prövas hit o det ska prövas dit.. Ne bevare oss väl..
Karlarna har det alltför lätt dom..
Killar tar på sej vad skit som helst, mouuhaaa..
O du angående ditt andra dilemma.. Du, kunde jag vänja mej på det sablans tåget så vänjer du dej snart oxå kan jag lova dej...
Hör det inte längre...
Ses på lördag om inte tidigare...
Kramar

Sandra sa...

Haha ja tack du för uppmintrande ord! De var välbehövliga! =)

Blogg listad på Bloggtoppen.se