Lilla mamma

Grattis mamma på din namnsdag....om jag inte hade gått in på datorn hade jag aldrig kommit på att det var idag! =) Så stor koll har jag på sånt.

Nu värker både rygg, nacke och axlar. Har plockat, grejat, donat, handlat, plockat och donat lite till under hela dagen. Och snart ska jag ställa mig i köket och laga middag. Det är helt sjukt vad fort dagarna går när man har nått att göra hela tiden. Det var lika igår eftermiddag och under kvällen. De sa bara svoosch så var det dags att lägga sig. Men först blev jag lite putt...
Jag hade städat iordning badrummet, stallt in lite doftljus, dämpat belysningen, tagit fram min bok och började tappa upp vatten i bubbelbadkaret när jag upptäckte att vi inget varmvatten hade. Provar duschen...inget varmt där heller! Med en massa fina ord farandes ur min mun kliver jag in i pannrummet och upptäcker att den delen som suger upp oljan ur behållaren (tanken revs i fredags så nu kör vi på dunk till imorgon) är över oljenivån så den kan inget suga upp. Då är det ju inte så konstigt att det inte finns något varmvatten heller!!?? Dessutom hade en säkring på pannan gått med och innan jag fattade det....mycket att lära sig och att tänka på när man är husägare.
Tillslut kom pappa till undsättning och visade vart man skulle trycka osv...men det tog ett tag för vattnet att bli varmt så något bad var det ju inte tal om.........Sånt här händer bara mig och speciellt om jag har planerat gosig, mysig egentid!

Imorgon ska vi (läs pappa) riva ner pannan (som jag hoppas på att någon köper snart) och på onsdag kommer Janne som ska fixa så vi får annan värme här i kåken. Och så har vi ju såååå mycket pengar kvar så vi slår till på en centraldammsugare när vi ändå är på gång liksom. =) Tur att man fick låna lite extra =)

Jag ska försöka komma ihåg att ringa och boka klipptid med imorgon så jag är fin och fräsch när jag ska på fest på lördag med alla tjejorna. Fasiken vad skoj de ska bli!

Oj, måste skriva på "komihåg"lappen att jag ska till bolaget någon dag med! Fan jag hade behövt ha långledigt den här veckan istället för att börja jobba dag. Veckan börjar ju perfekt (not) med en utbildning på förmiddan och jobbarpass på eftermiddan! Suck...älskar mina nätter men de tar slut alldeles för fort ju.

Nu ska här lagas middag...fisk, spenat och potatis. Mums!

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se