Men då...

En vanemänniska som jag kan få problem ibland! Jag har inte tänkt på det så mycket men ibland blir det så uppenbart, vanor styr ens liv. Efter en skön promenad tillsammans med Tommy och svärmor i morse (mötte dem vid dagis efter jobbet) så kom jag hem, fixade min havregrynsgröt och mitt kaffe. Satte mig ner i soffan, slog på tv´n, öppnade datorn och började gå igenom mina bloggar och annat jag alltid läser och efter det hade jag tänkt ta mer kaffe och läsa tidningen. Men blev ganska förvånad när vi inte hade någon tidning. Ropade på Tommy och frågade om han redan använt den till att slå in porslinet med men nej det hade han inte. Då slog det mig att från och med idag kommer ju inte posten hit längre, den kommer ju ner till huset nu. Ingen tidning på morgonen och ingen post att slåss om. Nu måste vi verkligen fixa det här med kartongerna och köra ner så mycket som möjligt, fixa den där väggen som vi måste fixa och sen flytta allt det stora. Ska försöka bli klara med allt till helgen så vi kan sova där nere sen. Jag vill få det tomt så fort som möjligt i lägenheten så jag kan börja städa råttboet. Någon som vill ha städparty? Jag bjuder på snacks, vin och annat ni är sugna på och så hjälper ni mig att städa ;) Då ska vi väl bli klara på ett kick! Ju snabbare det blir klart desto snabbare kan vi bada bastu...jag vet att ni är sugna!

Har ni sett nyheterna? Tur att man inte bor i London idag...fy vad snö de har. I SvD skriver de;

"Med upp till 15 centimeter snö och temperaturer under nollan uppmanar myndigheterna allmänheten att hålla sig inomhus. Den brittiska tidningen The Guardian talar om de värsta snöfallet på två decennier – och snön lär fortsätta falla under veckan enligt brittiska meteorologer. "


Någon som vill gå på bio med mig någon dag? Vill se Revolutionary Road med Kate Winslet och Leonardo DiCaprio. Har längtat efter att se en film med de två tillsammans sen jag såg den "braiga" Titanic. Och Tommy vill nog inte gå med mig...inte riktigt hans genre tror jag. Skulle vara kul att gå på bio, man gör det ju inte lika ofta längre. Den sista filmen jag såg på bio var Sex and the City. Tårarna rann nerför kinderna av både skratt och gråt.

Nej nu har jag inte tid att sitta här längre. Måste fixa och dona här hemma, hämta Moa på dagis, fixa käk, greja och dona lite till, ta en sväng till huset och sen ska jag till Jossan. Tjejkväll en måndag känns lustigt men vad gör man inte för att alla ska kunna träffas. Men nu måste jag kila....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jättegrattis till huset Sandra, kul att ni hittade drömstället till slut. Kanske man slipper stöta på er på samma husvisningar framöver då :)
Mitt sökande fortsätter tyvärr, skitjobbigt när man inte hittar " sitt hus" liksom.
Ha det så bra och hälsa Tommy.
Kram Sabina.

( skitsnygg bild på dej där uppe förresten med scarfen och allt. )

Sandra sa...

Tack så mycket...er tid kommer! Någon gång finner man det rätta huset och så ska man ju helst ha lite flyt också! Ni är hjärtligt välkomna på fika framöver. Kram

Lisandra sa...

jag vill gå på bio:) kan du inte komma in till lkpg nån kväll efter attja slutat jobbet?
Har vi inget för oss så kanske vi hjälper till med städningen;)
kram

Sandra sa...

Hej gumman, jo jag ska tänka på saken. Det är ju rätt mycket nu men någon kväll kanske jag kan komma ifrån.
Vore jätteskoj om ni ville hjälpa till...ett par vinare till gör nog susen! Eller vad tror du??

Blogg listad på Bloggtoppen.se