Kattafan

Tjoflöjt! Här sitter jag nu efter en hel dags bravader.
Igår var det träff med mina underbara vänner igen. Chips och dricka till Greys med dem man gillar mest, kan det bli bättre? Nej inte just där och då, man får ventilera bra och dåligt, vi stöttar varandra i med och motgångar...Ni är bara för härliga tjejer! Love u all!!

Fick lite sovmorgon idag faktiskt men låg mest och störde mig på Tommys hostande och snörvlande så jag gick upp och fixade frukost istället. Äggmacka och kaffe, de är helt ok till frukost. Och det var välbehövligt efter vår natt kan jag lova. Vid halv ett ville inte Moa sova i sin säng längre och fick komma in till oss (hade mardrömmar stackar´n). Men hon låg mest och pratade, ville ha vatten, snodde täcke, ville ha mer vatten och så skulle hon inte ha pyjamas...osv...klockan var väl närmare två innan hon somnade om ordentligt. Såna nätter gillar vi inte (speciellt inte en jobbande mamma). Men som tur är så är de inte så ofta förekommande.

Efter lite pyssel under förmiddagen kikades det på Hem till gården (jisses så spännande det är nu) sen blev det lunch, rester från gårdagen, och efter det fick jag ett infall. Nu skulle det ut och knallas. Så på med kläderna och i med hörlurarna och sen ut med mig.
Det var skönt och uppiggande, tills jag kommit en bit på vägen och upptäcker till min stora förvåning att Casper (stora katten) gjort mig sällskap hela vägen. För er som känner till stan vet kanske på ett ungefär var Sjögränderna ligger, typ nere vid Boren. Där stod jag med min kisse och en annan katt som ville bråka. Och man måste ju försöka avstyra det hela och ta sig hem, men det är lättare sagt än gjort vill jag lova. Efter en massa lockande och pockande var vi på väg hem igen...men där var det inte slut inte.

När vi gått en bit så skäller en stor *&%&A schäfer på oss och kattafan tar tillflykten till närmsta träd. Efter en kvarts försök att få ner honom går det äntligen med hjälp av en snäll farbror som lånade ut en liten stege. Vi gick vidare....
Sen hamnade vi vid nybygget på kullen och där skrämde en moppe honom och han vände om, gömde sig under en bil och vägrade komma fram. Då gav jag upp, satte mig på trottoaren och bara satt. Då klev han efter en liten stund fram och började kela med mig. Där såg jag min chans, greppade katten i nacken och bar honom hela vägen hem i ett fast grepp.
Nästa gång ska jag kolla en gång extra så jag inte får med mig någon kisse på min promenad....fick iallafall en massa frisk luft och en himla massa motion! =)

Under eftermiddagen har svärmor och lillsvägo varit här och hälsat på. Barnen lekte lite men Moa var mest tjurig så det var svårt för E att vara Moa till lags. Det märks att Moa inte är riktigt kry än från förkylningen så vi valde att ha henne hemma från dagis i morgon med. Men på måndag får vi hoppas att hon är tillräckligt pigg för tjo och tjimm igen!

Kvällis och tidig kväll för Moa...kvart över sju låg hon i sin säng med borstade tänder och var pyjamasklädd. Filmtittande en stund nu innan hon somnar. Tommy ligger i vår säng med näsdukarna, hostandes och snörvlandes och tittar på hockeyn. Ja och jag själv hamnade här en liten stund. Klockan nio börjar Criminal Minds och klockan tio är det ju Gordon Ramsey som hägrar, undrar var han hamnar idag?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är väl härligt med sällskap när man promenerar:)

Anonym sa...

Vi kommer gärna och hälsar på:) Men just nu är vi eller jag lite hostig vill inte smitta ner moa! Men absolut dyker vi upp!

Anonym sa...

naaaw, stackars lillmissen.. skrämd två gånger..
Hoppas han har lugnat ned sig nu bara. ;)

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Hehe..Det är är rart med katter..nästan jämt ;)

Ha en finfin söndag!

Kram

Blogg listad på Bloggtoppen.se