Rosa dinosaurier

Långfredagen är här...och den brukar ha en förmåga att vara lång, fast det är bra för jisses vad vi har att stå i idag. Det ska handlas en massa mat, Tommy, Larsa och Lena är på Maxi i detta nu med långa listan på vad som ska inhandlas. Sen ska jag förbereda tårtor, tre stycken för att vara exakt. Tommy ska fixa köttbullar, potatisgratäng och jansson tillsammans med Moa, Emmi, Malin och Peter inför imorgon då vi ska ha det största kalaset i familjen Joelsson/Blixts historia. Enda nackdelen med att ha hus =)

Ikväll ska jag i vanlig ordning till jobbet, jobbar natt hela påskhelgen, lite tråkigt men på samma gång så får man ju hyffsat betalt så jag gråter inte blod för det. Det som känns trist är ju att jag inte får umgås så mycket med allt folk som kommer imorgon.

Jag har kommit på att vår dotter har väldigt bra och rolig fantasi. För en stund sen så satt hon längst upp i trappan på övervåningen och pratade med någon och då kunde jag inte låta bli att fråga vem hon pratade med.

"Jag pratar med den där" sa hon och pekade ner i trappen.

"Vad är det som står i trappen då?" frågade jag.

"Men mamma, ser du inte den där rosa dinosaurien som står där?" Moa pekar ner i trappen igen.

"Nej det gör jag inte", sa jag.

"Men mamma vad du är tokig!"

"Ja jag är nog det" sa jag och skrattade.

Tänk vad de kan komma på en massa saker under tiden de leker de där små barnen. Var tog min livliga fantasi vägen? Försvinner den när man blir äldre eller vad?


Nej nu har jag inte tid att sitta här längre. Ska städa toaletten och plocka iordning köket. Fixa köttgryta till lunch och sen planera mina tårtor så jag kan förbereda dem i eftermiddag och sen göra det sista imorgon förmiddag innan allt folket kommer. Hoppas de blir bra bara, jag är ju inte känd för att kunna göra tårtor direkt. Jag fixade ju tårtor när Moa fyllde ett. De enda som gillade de tårtorna var min moster, Moa och jag. Men vad är det de säger...bättre lycka nästa gång! =)

Ha en helt underbar påskhelg..hoppas också att väderguden är på ett strålande humör så att solen får skina på er alla där ute. Puss på er!!

4 kommentarer:

Urläckra Jossan sa...

Fast det är väl ingen som stått med blåslampa mot er för att ni ska ha påskfirandet hos er? Har minsann ett ganska stark minne av att ni själva bjöd in alla för att ni äntligen kunde få plats ;-)

Smart dock att slå ihop födelsedagsfirande med påsken. Har kommit på nu hur dumt det är att jag måste städa två helger i rad för att det kommer folk på båda, haha. Skapligt ogenomtänkt.

Och tårta? Va fan, släng ihop glasstårtor, det är ju bara några marängbottnar som du dunkar på några lager glass på, och så lite grädde toppat med smarties eller nåt. Billigt och bra. Går fort att göra.

Charmed sa...

Hua, va längesen ja läste bloggar då... O längesen ja själv skrev nåt...
Glad påsk på dig Sandra, o ni andra!!! Kramar

Sandra sa...

Haha Jossan, jo vi valde det hela själva! Jag kom ju med den smarta idén men hade inte räknat med att det skulle bli så mycket jobb, men det blir ju bra trots allt! =)
Tårtorna var inget problem, än så länge iallafall. Ska ju göra slutfinishen imorgon!

Glad påsk på dig och de dina med Tessan!!

miahmariah sa...

Hahaha. Rosa dinosaruier. Ja barn har verkligen fantasi.

Tack för din kommentar. Jag blev jätteglad över den. Kul att du tyckte om mitt inlägg. Jag förstår att din kusins bortgång fick dig att vakna. När en sån sak händer är det ju som mattan rycks bort under fötterna och man tvingas att se verkligheten och nuet i vitögat på något sätt. Det är fruktansvärt obehagligt men också nyttigt och lärorikt.

Ja det är jättetråkigt med pappa. Jag försöker ta en dag i taget. Han fick ju kramper igår så nu får han inte vara själv längre. Men jag hjälper honom så gärna. Jag vill ha all tid jag kan få med honom nu. Och för varje dag som han inte plågas så står jag ut med allt han går igenom.

Jo, Linda är verkligen en klippa. Henne kan jag ringa precis när jag vill. Och hon försöker alltid underlätta och hjälpa mig att lösa saker och ting på bästa sätt.

Hoppas att det gick bra med tårtorna.

Ha det gott

Blogg listad på Bloggtoppen.se