God förmiddag allesammans...vaknade till strålande solsken idag och en liten Moa som stod och gastade innanför grinden till sitt rum.

"Maaaaaaaaaaaaammaaaaaaa jag är hungrig...jag vill koooooommaaaa ut!!"

Ja och då är det ju bara att knalla upp och göra frukost. Och så kikar vi på sommarlovsmorgon tillsammans. Inte för att jag gillar det i år men vad gör man inte för barnens skull. Jag har jättesvårt för den där Nick och han den andra, kommer inte ens ihåg vad han heter, så dåligt är det.

Att ha semester och att umgås hela dagarna med en treåring är en konst i sig. Jag önskar verkligen att jag hade den energin som hon har så jag orkade med i samma tempo som henne. Fem minuter gunga, tre minuter sandlåda, en minut cykling och sen börjar vi om igen. Jag tror det är dags att lära känna grannarna och deras barn snart så vi kan dra nytta av varandra. Jag har bara lite svårt för att bara ringa på och säga hej. Kan man förresten göra så? Eller ska man börja med en liten lapp i brevlådan om fika på trädgården någon helg vi inte har något inplanerat? Det tål att funderas på.

Nu ska här lagas lunch och sen blir det en tur till farmor och hennes pool tror jag. Inte för att jag tycker att 23 grader är varmt i vattnet men ligger man tillräckligt länge i solen så blir man kanske lite varm och måste svalka av sig för att inte drabbas av solsting. Tur att vi har farmor fortfarande så man slipper bege sig någonstans där det är hundra miljoner människor som är sååå mycket snyggare och smalare än en annan.
Jo jag vet att man kan ta tag i sig själv och göra något åt saken men det är just det där att komma till skott. Så egentligen ska jag ju inte klaga eftersom jag inget gör åt saken, men sådana är vi människor, alltid ska det klagas på något och idag får det bli de stora valkarna som sitter runt magen och så den där enorma baken som bara putar ut!

4 kommentarer:

noppiz sa...

Ja du jag säger då det! Hur länge hade du semester sa du?

Sandra sa...

HAHA jag börjar jobba igen vecka 29.

noppiz sa...

Trevligt jag har semester vecka 28 29 hoppas du bjuder på lite kaffe under någon av dessa lediga dagar:)

Sandra sa...

Det ska vi väl försöka hinna med!!

Blogg listad på Bloggtoppen.se